جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات مهمترین طرح را پروژه توسعه حرم مطهر علوی بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) اعلام کرد و یادآور شد: با تکمیل این پروژه، فضای بارگاه حضرت علی (ع) 20 برابر افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۵۶۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 18 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛سردار مسعود شوشتری اظهار کرد: تا کنون حدود 250 طرح در زمینه بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه تعریف شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها در بخش های صنعتی هنری، مرمت و بازسازی ، عمرانی و خدماتی و توسعه حرم‌های مطهر بوده که تعداد زیادی از آنها به اتمام رسیده یا در دست اجراست.

وی اضافه کرد: اعتباری بیش از 20 هزار میلیارد ریال برای پروژه های توسعه ای در شهرهای نجف، کاظمین، کربلا و سامرا اعم از کوتاه، میان و بلند مدت اجرا شده که در حال حاضر اکثر پروژه‌های کوتاه و میان مدت به اتمام رسیده یا در حال اتمام است.

سردار شوشتری مهمترین طرح را پروژه توسعه حرم مطهر علوی بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) اعلام کرد و یادآور شد: با تکمیل این پروژه، فضای بارگاه حضرت علی (ع) 20 برابر افزایش خواهد یافت.

وی از میزان اهدای و کمک سالانه یک هزار میلیارد ریال نذورات مردمی به عتبات عالیات و بازسازی حرمین شریفین خبر داد و گفت: طرح توسعه حرم عسکریین نیز در حال طراحی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مزیت های خاص مرز بین المللی مهران اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مرز بین المللی مهران انتخاب اول زائران برای تردد و عزیمت به عتبات عالیات عراق به خصوص در ایام اربعین حسینی است انجام برنامه ریزی و اجرای طرح های مناسب برای افزایش امکانات و زیرساخت های تسهیل کننده تردد زائران به خصوص در استان ایلام ضرورت دو چندان دارد.

سردار شوشتری پیش بینی کرد که شمار زائران شرکت کننده در ایین جهانی اربعین حسینی (ع) سال آینده در کربلای معلی به نسبت امسال افزایش یابد.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار