رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از اشتغالزایی با بافت فرش برای اماکن مذهبی همدان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 05 July 2015
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بافت فرش برای اماکن مذهبی و نمازخانه‌های ادارات را کم‌هزینه و پربازده در ایجاد اشتغال در استان در عرصه قالیبافی دانست.

به گزارش فارس، احمد علی‌بابایی اظهار کرد: در شرایط کنونی که اقتصاد کشور در بخش‌های صنعتی و کشاورزی با مشکلات تحریم و کم‌آبی مواجه است و از آن جایی که فرش به عنوان یک کالای هنری ـ صنعتی شناخته می‌شود، می‌توان با تکیه بر این هنرصنعت در ایجاد اشتغال مثمر ثمر واقع شد.

وی گفت: با توجه به اینکه مردم از مساجد در ساعات زیادی از شبانه‌روز استفاده می‌کنند و با علم به اینکه مزایای بهداشتی استفاده از فرش دستباف با الیاف طبیعی(پشم، ابریشم و پنبه) قابل مقایسه با فرش‌های صنعتی تولیدشده با الیاف اکریلیک و الیاف نایلون و... نیست، می‎توان با تولید فرش دستباف برای مساجد کشور اقدام کرد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: این موضوع علاوه بر رشد تولیدات، موجب ایجاد اشتغال برای هزاران نفر در سطح کشور می‌شود که نباید از کنار آن ساده گذشت.

وی با بیان اینکه در استان همدان یک‌هزار و 800 مسجد به غیر از حسینیه‌ها و نمازخانه ادارات وجود دارد، گفت: اگر 20 درصد از مساجد در این پروژه مورد هدف باشند و برای هر مسجد 200 متر مربع فضای قابل مفروش شدن در نظر بگیریم 72 هزار متر مربع فرش مورد نیاز است و این یعنی حداقل ایجاد اشتغال برای 50 هزار نفر.

علی‌بابایی ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از بیکاری، کمک به اقتصاد خانوار، کمک به تولیدات غیر نفتی، استفاده بهینه از ظرفیت‌های تولید داخلی و بی‌نیازی در تولید به مواد اولیه خارجی را از مزایای بافت فرش برای اماکن مذهبی و نمازخانه‌های ادارات دانست.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح نه تنها نیازی به واحدهای تولیدی بزرگ، سوله، مصرف انرژی آب، برق و گاز ندارد که نیاز به اخذ مجوزهای مختلف نیز نداشته و آلودگی زیست‌محیطی را نیز در بر ندارد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: همچنین نیروی انسانی آماده به کار نیز به اندازه کافی به منظور بافت فرش برای اماکن مذهبی و نمازخانه‌ها وجود دارد که باید از این فرصت بهره کافی برای ایجاد اشتغال را برد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار