رئيس پليس راهور استان همدان از افزايش 75 درصدي توقيف موتورسواران متخلف از ابتداي تيرماه سال جاري تاكنون خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲ 05 July 2015

رئيس پليس راهور استان همدان از افزايش 75 درصدي توقيف موتورسواران متخلف از ابتداي تيرماه سال جاري تاكنون خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسين طلائيپ"گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان و افزايش استفاده از موتورسيكلت، شاهد افزايش تخلفات اين گروه از كاربران ترافيك هستيم كه نتيجه آن افزايش تصادفات موتورسواران است بنابراين به منظور كاهش تصادفات و افزايش قانونمندي در موتورسواران، طرح هاي برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف تشديد مي شود كه از ابتداي تيرماه تاكنون بيش از يک هزار و 100 دستگاه موتورسيكلت توقيف شده است كه نسبت به مدت مشابه ماه قبل شاهد افزايش 75 درصدي توقيف موتورسيكلت ها هستيم.

وي مستندات قانوني توقيف موتورسيكلت را ماده 20 قانون رسيدگي به تخلفات راهنمايي و رانندگي دانست و اعلام كرد: بر اساس ماده قانوني مذكور در صورتي كه موتورسيكلت سواران تخلفات زير را مرتكب شوند وسيله نقليه آنان توقيف خواهد شد و اين تخلفات شامل حركت در پياده روها يا جهت مخالف مسير مجاز، ايجاد عمومي صداي ناهنجار، حمل بار غيرمتعارف، حركات نمايشي و مارپيچ، تك چرخ، حمل يدك و عدم استفاده از كلاه ايمني است.

رئيس پليس راهور استان همدان افزود: موتورسيكلت هاي توقيف شده در بار اول به مدت يك هفته در پاركينگ متوقف مي شوند و در صورتي كه بر اساس سوابق مشخص شود موتورسيكلت براي بار دوم و يا بيشتر توقيف شده است وسيله نقليه به مدت يك ماه در اختيار پليس قرار خواهد گرفت.

اين مقام انتظامي انجام اقدامات متعدد فرهنگي را در كنار برخورد قانوني پليس با تخلفات در جهت ارتقاي فرهنگ ترافيك موتورسواران لازم دانست و آموزش موتورسواران در مساجد، نصب بنرهاي آموزشي و هشداري در معابر، پخش برنامه هاي متعدد آموزشي در صدا و سيما، آموزش موتورسواران در هنگام ترخيص وسايل نقليه و ... را از آن جمله دانست.

طلايي افزود: با توجه به اين كه اولويت اوليه اين يگان حفظ جان و سلامتي افراد جامعه است بنابراين به كليه کارکنان ابلاغ شده است در صورتي كه موتورسواران از كلاه ايمني استفاده كرده باشند و در مسير مجاز خود نيز حركت كنند ماموران راهور آنان را جهت كنترل مدارك متوقف نکنند.

رييس پليس راهور استان همدان درپايان از همه موتورسوارانخواست با رعايت كامل قوانين و مقررات از جمله استفاده از كلاه ايمني، حركت با سرعت مطمئنه، رعايت حق تقدم و توجه كافي به جلو در حفظ جان خود و ديگران كوشا باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار