این رسانه ضمن انتشار خبر نشست امروز استاندار با اصحاب رسانه ومطبوعات ،نتوانست به راحتی از کنار حاشیه های جذاب این نشست عبور نماید
کد خبر: ۵۸۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷ 20 March 2018

تابناک ایلام::روز گذشته مصادف با دوشنبه در اخرین روزهای کاری ادارات در سال 96 انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش به فرجام رسید تا خیال مجموعه بزرگ و تاثیر گذار از بابت تغییر راحت شود با این تغییر به استقبال زایش و رویش بهاری بروند و امیدوارانه به آغاز سال 97 اندیشه کنند. انتصاب اسفندیار رستمزاد به مدیرکلی آموزش و پرورش استان را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با تغییرات بنیادین و اصولی و جوانگرایی بتواند تیمی قوی در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استان تشکیل دهد.

تابناک ایلام در نتیجه رصد میزان بازخورد اخبار تولیدی ، در راستای  تکریم مخاطبین پرتعداد خود و احترام به خواست وذائقه خبری اشان ،در کنار تحلیل وتفسیرها و سرعت در انتشار واشاعه اخبار،حاشیه نگاری جلسات ورویدادها را در راس تولیدات خبری خود قرار دهد.

تابناک ایلام در نتیجه رصد میزان بازخورد اخبار تولیدی ، در راستای  تکریم مخاطبین پرتعداد خود و احترام به خواست وذائقه خبری اشان ،در کنار تحلیل وتفسیرها و سرعت در انتشار واشاعه اخبار،حاشیه نگاری جلسات ورویدادها را در راس تولیدات خبری خود قرار دهد.

لذا این رسانه ضمن انتشار خبر نشست امروز استاندار با اصحاب رسانه ومطبوعات ،نتوانست به راحتی از کنار حاشیه های جذاب این نشست عبور نماید


*مراسم معارفه همچون بیشتر جلسات استانی 33 دقیقه تاخیر داشت و با تلاوت قرآن شروع شد.
*مجری اصولگرای برنامه که اتفاقا رییس اداره رفاه اداره کل نیز هست، در تلاشی یکجانبه سعی در تعریف و تمجید اغراق آمیز از مدیرکل تودیع شده و هم تبار خود را داشت و به نسبت در خصوص مدیرکل جدید کمتر گفت و مدام بین صلوات و دست زدن در رفت و برگشت بود که تلاشش برای صلوات و دست زدن روی مخ حضار بود و تابلو شد.
* سخنران اول خانم اسلامی بود که به قصد خیر مقدم و گزارش کار به جایگاه تشریف آورد که با توجه به استرس فراوان و بریده سخن گفتن، خیلی سریع مطلب را جمع کرد و پایین آمد.
*سخنران بعدی جناب معاون استاندار بود که در غیاب استاندار با سخنانی کوتاه بیان کردند که به جامعه فرهنگی کمک خواهند کرد اما چگونه و چطوری را نفرمودند، هرچند این وعده ها مسبوق به سابقه بود و عملا بیشتر حرف است تا عمل. چون الان سال تمام شد و طلب معلمان همچنان ماند.
*دکتر کمره ای سخنران بعدی بود که تلاش فراوانی کرد تا گوید لابی و سیاسی کاران و نمایندگان دخالتی در این انتصاب نداشتند و روال انتخاب را مشروح بیان کردند.
*بعد از ایشان جناب بیرانوند در سخنانی کوتاه تا قسمتی بلند ضمن اشاره به نقاط ضعف که نتوانسته بود رفع کند، گزارشی از بیلان کاری خود داد و از صمیم قلب از همه عذرخواهی کرد مخصوصا نیروهای توانمند اداری که در دوران ایشان از سیستم اداری خارج شدند.
*سخنران پایانی جناب رستمزاد مدیرکل جدید بودند که با اشاره به وقت نماز، رعایت کردند و سخنان کوتاهی در خصوص خود و برنامه هایش بیان کرد که با توجه به فشار روانی جلسه و خستگی حضار و خشک شدن گلوی ایشان و بی تدبیری مجری برنامه در دیر رساندن آب به ایشان به پایان رسید.
حواشی خارج از متن:
*از طرف دانشگاه فرهنگیان، معاونان اداره کل، معاونت تربیت بدنی بصورت جداگانه و... هدایایی به بیرانوند تقدیم شد.
*بر اساس گفته مدیرکل وزارتی بیرانوند به ستاد وزارت خواهد رفت تا بعدا در مورد جایگاه ایشان تصمیم گرفته شود و مجری خوش ذوق با شادی بی پایانی، ایشان را بدون حکم ،مشاور وزیر خواند.
*همهمه و سروصدای حضار در حین صحبت های معاون استاندار منجر به قطع سخنان وی و تذکر شد تا بیاد داشته باشد مدیریت کردن معلمان و برای آنان حرف زدن خیلی سخت است.
*غیبت استاندار و امام جمعه ایلام از نکات بارز جلسه بود.
*اینکه برای تودیع و معارفه از معاونان وزیر کسی تشریف نیاورده بود علامت سوال بزرگی در ذهن معلمان استان بود و تحلیل آن بعدها نوشته خواهد شد.
*غیبت نمایندگان مجلس بشدت جای سوال بود و باعث گمانه زنی های بسیاری شد. شنیده حاکی از ناراحتی یکی از نمایندگان از دو نماینده دیگر است. هرچند نماینده فرهنگی استان در ایلام حضور داشت.
*به زعم فرهنگیان عدم حضور نمایندگان، استاندار ، امام جمعه و مدیران استانی دلایل فراوانی دارد.
*دو گزینه دیگر مدیرکلی دکتر مهردادی و جایدری در جلسه حضور داشتند.
*تکرار بحث های کلیشه ای توسط معاون استاندار تو ذوق میزد که با همهمه حضار، ایشان هم متوجه شد و بحث را خاتمه داد البته با وعده کمک به فرهنگیان.
*تکرار واژه دکتر و مهندس در آغاز اسامی افراد و غلو در برخی دیگر جالب نبود که مکرر انجام می شد.
*با پایان جلسه معارفه، دید و بازدید همکاران و روبوسی آنها آغاز شد.
*اعضای انجمن اسلامی معلمان سرخوش از فتح مدیرکلی با روحیه ای شاد در بین حضار خودنمایی می کردند، مخصوصا اعضای بازنشسته که امید به ماندگاری در صندوق ذخیره دارند.
*جمعی از اعضای حزب کارگزاران در جلسه حضور داشتند هرچند مدیرکل جدید، دبیر حزب دیگری در استان است.
*در پایان جلسه و بیرون فضای سالن فرهنگیان شهرستان ایوان حلقه وار فارس شریفی مدیر ایوانی شهرستان ایلام را در بر گرفته بودند.
*بازار شایعات بین فرهنگیان داغ بود و از جابجایی چند معاون حرف و گمانه زنی می کردند.
*حضور فرهنگیان چرداول از طیف اصلاح طلب در سالن خود نمایی می کرد.
*علیرغم پیامک های فراوان به مدیران و معاونان مدارس ایلام، حضور بانوان اندک بود.
*معاون استاندار بعد از سخنان بیرانوند جلسه را ترک کرد و نماند تا به صحبت های مدیرکل جدید گوش دهد.
*حسن ختام مراسم نهار در رستوران سبحان ایلام بود برای کسانی که از شهرستانهای دور و نزدیک به مراسم آمده بودند

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
استاندار سیاست بر تخصص ترجیح داد اخه از فرهنگیان چی عایدش میشه ومعمولا سیاسیون بیشتر بدردش میخورن تا چند صباحی در ایلام بمانند. و نیک می دانیم پشت بستن به سیاسیون یعنی سقوط آزاد به ته دره . و استاندار ژست مستقل به خودش نگیره که اصلا بهش نمیاد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
به روخوانی قرآن توسط مدیرکل جدید از روی نوشته هم کاش اشاره میفرمودید.سازمان بزرگی که مهمترین رسالتش بر مبنای سندتحول بنیادین و حتی به اذعان ایشان تربیت دینیست.امیدوارم در این تعطیلات نوروزی کمی بری روخوانی قرآن وقت بگذارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
انشا الله صندوق ذخیره از دست این دو مفت خور گرفته شود
ولایت مدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
راستی این باند مخوف پشت صحنه گردان کی دستشان از صندوق ذخیره کوتاه می شود.چرا ما فرهنگیان مثل گوشت قربانی نذری همیشه باید توسط این مافیا اداره بشیم..ساختمان کشوری لانه فتنه فرهنگیان..بازنشسته کار کشته و چپ و هم دستش ..
فرهنگی منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
معلوم نیست چرا باید دو بازنشسته مدیر صندوق شاغلین باشند، نه پولی در آن دراند و نه سهمی یعنی از بین هزاران فرهنگی کسی نداریم تا این دونفر چنگ بر سرمایه ما نکشند. آقایان هر چی تو اداره کل کردید بسه
تو رو خدا دست از سر ما بردارین
مثل سریش چسبیدن به این صندوق، این همه بردین بسه بابا
حاضر در جلسه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
مراسم سروته نداشت به نظرم
تاخیر و تکرار سخنرانی همین و بس
قرآن خواندن مدیرکل جدید نوبر بود
پوزش خواهی مدیرکل قبلی نیز خیلی سوسولانه بود
تا افراد بازنشسته برای ما تصمیم بگیرند همین جور افراد مسئول میشن
خدا از سر تقصیر مسببین نگذرد
مگه کم نیروی جوان و توانمند هست
این بابا اگر کلا روی فاز تغییر نباشه
یکسال دوام نمیاره
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
وامصیبتا وامصیبتا اموزش و پرورش دست باند و باند بازی و دست ما می زند.انگار ما اموزش وپرورش وزارت کشوریم.وزارت کشور میشه سیاسی کاری اتفاق بیفتد چرا اصلا فلسفه کارشان اما اموزش و پرورش جولانگاه سیاست بازی شده..شرط می بندم اگر مدیر کل جدید یک سوره قرآن بدون غلط یا سخنرانی یک ساعته و یا اداره جلسه ای داشته باشد..جناب استاندار محترم این همه تدبیر شما بود وقتی دقیقه نود اعلام کردند حقوق معلمان چنان می شود و چنان خواهد شد.بیش از این انتظاری نیست..ما فرهنگیان به روحانی رای دادیم.امشب دیگه حالم از آن روزی که رای دادم هم بهم می خوره..حیف از آن یک ساعتی که صف رای دادن بودم..اخ جناب استاندار قطعا می خواهد مدیران کلی زبون انتخاب کند که بله قربان گوه باشند و الا دلیلی برای این مدیر کل نمی بینم..درود به نمایندگان سیاسی کار و درود بر استاندار مطلق العنان و این همه تدبیر
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
مدیر کل زمانی به او می گویند مدیر کل که بوجه داشته باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
دیگه اقای علی بیرانوند رها کن به اهداف خودت رسیدی علی بیرانوند ازهمه معاونیننش توانمند تر بود دنیا همینطوری نمیماند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
خیلی ذوق میکنی برا عوض شدن بیرانوند چه خبر ه مدیر کل حوزه شمالی شما هم میبینیم شما بعنوان رسانه باید یک کم هم انصاف دا شته باشی چته اینقدر این اقا را تخریب میکنی روز قیامت را بیاد بیار اونجادیگه باید پاسخ بدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
آقای ع ا نمیدانم چه از جان آموزش و پرورش میخواهد .چندین سال کارشناس اداره کل .چندسال رییس آموزش و پرورش شیروان چرداول ،چند سال رییس آموزش و پرورش ایوان ، چند سال رییس ضمن خدمت فرهنگیان ،چند سال مدیر کل آموزش و پرورش استان و بعد بازنشستگی مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان
چند سوال از ایشان دارم
1- آقای "ع ا" آیایک روز مثل ما معلمین پای تخته سیاه رفته اید وگچ خورده اید
2-آیا مثل خیلی از معلمان در مناطق محروم و دوردست موسیان، زرین آباد ،مورموری ،هلیلان و...به دور از خانواده خدمت نموده اید
3-آیا سی سال ریاست برای تو کافی نیست؟
4-آیا میدانی که این صندوق ذخیره مال ما شاغلین است در حالی که شما سالهاست بازنشسته شده اید؟
5-آیا میدانی که ما فرهنگیان عضو صندوق به هیچ وجه رضایت نداریم شما در این مسند باشی؟
6-آیا میدانی عدم رضایت ما یعنی پولی که جنابعالی از صندوق میگری و به بچه هات میدی حرام است؟
7- برادرمن جنابعالی که دم از قانون میزنی صندوق را رها کن و میدان برای دوجوان دیگر باز کن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار