دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان ایلام بهره گیری از تکنولوژی های جدید را نیاز ضروری روابط عمومی های این استان دانست.
کد خبر: ۵۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳ 07 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،از روابط عمومی استانداری ایلام بهمن جلیلیان روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان گفت: روابط عمومی قلب تپنده دستگاه اجرایی و سازمان است.

به گفته وی، روابط عمومی ها در شناساندن خدمات دستگاه نزد افکار عمومی نقش مهمی دارند لذا ضروری است تا مشکلات، بودجه و اعتبارات روابط عمومی ها مورد توجه و تاکید مدیران اجرایی قرار گیرد.

جلیلیان با بیان اینکه روابط عمومی ها باید در اطلاع رسانی درست پیشگام باشند و نباید تنها به منبع تکثیر خبر تنزل یابند،افزود: ضرورت فعال بودن روابط عمومی ایجاب می کند که دستگاه ها اطلاع رسانی درست و به موقع را یکی از وظایف خدمتی خود بدانند.

مشاور استاندار و مدیر کل روابط عمومی استانداری ایلام با اشاره به سخنان چندی پیش رییس دفتر رییس جمهور در آیین افطاری رییس جمهور با استانداران و معاونین وزرا، گفت: روابط عمومی ها باید تلاش کنند تا دولت در پاسخگویی به رسانه ها و افکار عمومی بهترین نمره را داشته باشند که این مهم به فن روابط عمومی و کارآمدی آن بستگی دارد.

جلیلیان با اشاره به فضای رسانه ای موجود و توسعه ارتباطات بر اساس علم و نواوری های جدید تاکید کرد: روابط عمومی ها بدلایل مختلف باید بتوانند گام به گام و در عین حال با سرعتی قابل قبول، روش های سنتی را کنار گذاشته و با استفاده از ابزار روابط عمومی الکترونیک، وظایف خود را انجام دهند.

وی یادآور شد: البته می توان با تلفیقی از روابط عمومی سنتی و الکترونیک این وظایف را انجام داد چرا که مخاطب امروز با مخاطب دیروز متفاوت است، مخاطبان امروزی، خود بدنبال اطلاعات رفته و منتظر دریافت اطلاعات از دیگران نیستند بنابراین روابط عمومی ها باید بتوانند با استفاده از شیوه های نوین، اطلاعات لازم مخاطب را در سریع ترین زمان ممکن در اختیار وی قرار دهند.

وی گفت: عصر ارتباطات و اطلاعات، شرایط بین المللی و بهره گیری از رایانه و اینترنت در معادلات بین المللی، دیگر ضرورت اجتناب ناپذیر پرداختن به روابط عمومی الکترونیک است به گونه ای که دیگر نمی توان اطلاعات دنیا را از طریق روش های سنتی دریافت کرد و با روش های سنتی و معمول به آن ها پاسخ داد.

جلیلیان با بیان اینکه روابط عمومی ها باید تحلیلگر و فعال باشند، افزود: روابط عمومی ها باید از منفعل بودن پرهیز کرده و با خلاقیت و نوآوری در حرفه خود عنصری فعال باشند.

وی تولید، خلاقیت، نوآوری، مخاطب محوری و القای درست پیام را از ویژگی های یک روابط عمومی خوب برشمرد و گفت: حرکت روابط عمومی ها باید توام با خلاقیت و تولید باشد چرا که تولیدات روابط عمومی ها ابتدا باید در دل آنها و سپس در قلب دیگران بنشیند که این مهم با اعتقاد راسخ افراد در روابط عمومی ها انجام خواهد شد.

جمعبندی مشکلات روابط عمومی ها، تدوین برنامه آموزشی و برگزاری همایش روابط عمومی استان ایلام در قالب یک تقویم اجرایی از مصوبات این نشست بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار