به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایسنا قزوین
نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: وظیفه فرزندان نسبت به والدین در قرآن کریم با تأکید بر احسان به پدر و مادر آمده است، احسان هم فقط به معنای توجه ظاهری به والدین نیست؛ بلکه آن‌ها باید حُسن و اخلاق را در رفتار ما با خودشان مشاهده کنند.
کد خبر: ۵۸۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 03 April 2018

-
+
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: وظیفه فرزندان نسبت به والدین در قرآن کریم با تأکید بر احسان به پدر و مادر آمده است، احسان هم فقط به معنای توجه ظاهری به والدین نیست؛ بلکه آن‌ها باید حُسن و اخلاق را در رفتار ما با خودشان مشاهده کنند.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، آیت‌الله عابدینی روز گذشته همزمان با میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر در آسایشگاه سالمندان امیرالمؤمنین (ع) قزوین حضور یافت و با اهدای گل، این روز را به سالمندان تبریک گفت.

امام‌جمعه قزوین در این دیدار عنوان کرد: ما به دیدار سالمندان عزیز در روز پدر آمده‌ایم تا عرض سلام و احترام به این پدران بزرگوار داشته باشیم.

وی بیان کرد: این سالمندان عزیز ما شاید ازنظر جسمانی در شرایط مطلوبی قرار نداشته باشند و گوش و چشم آن‌ها توانایی لازم را برای برقراری ارتباط با اطرافیانشان نداشته باشد؛ اما کرامت انسانی در وجود همه آن‌ها قرار دارد.

مفسر قرآن و نهج‌البلاغه ادامه داد: حتی پدر بیهوشی که روی تخت قرار دارد و شاید صدای ما را نمی‌شنود همچون امانت کریمانه‌ای از سوی خدای متعال است که در اختیار ما قرار دارد و ما باید تا جایی که امکان دارد این امانت را حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خطاب به کارکنان آسایشگاه سالمندان امیرالمؤمنین (ع) قزوین ابراز کرد: خدای متعال به شما لطف و عنایت زیادی عطا فرموده که بتوانید از این امانت‌ها به‌خوبی نگهداری کنید؛ شغل شریف شما در نگهداری و مراقبت از سالمندانی که در شرایط ضعف جسمانی قرار دارند بسیار پرزحمت است که باید قدردان شما عزیزان باشیم.

وی گفت: برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت داریم و از خدای متعال برای همه شما زحمت کشان این سالمندان گرامی طلب عاقبت بخیری داریم.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: وظیفه فرزندان نسبت به والدین در قرآن کریم با تأکید بر احسان به پدر و مادر آمده است، احسان هم فقط به معنای توجه ظاهری به والدین نیست؛ بلکه آن‌ها باید حُسن و زیبایی و اخلاق را در رفتار ما با خودشان مشاهده کنند.

امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: همه ما باید تأسی و توجه به سیره امیرمومنان (ع) داشته باشیم، ما با توجه به این سیره می‌توانیم در زندگی، عبادت، ذکر و ارتباطات اجتماعی خود با خدای متعال تنظیم شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اداره بهزیستی یعنی اداره‌ای که خداوند بُعد عملیاتی منویات امیرمومنان (ع) و فرزندان ایشان را به آن‌ها سپرده است، زیرا امام علی (ع) پرچم‌دار حمایت از مستضعفان و محرومان بود، امیدواریم بهزیستی این نقش را به نحو احسن اجرایی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار