هلال احمر گیلان در سالی که گذشت
مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت : بیش از 6 هزار نجاتگر طی بیش از یک هزار و 400 عملیات به 11 هزار و 678 حادثه دیده امداد رسانی کردند .
کد خبر: ۵۸۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 10 April 2018

امداد رسانی جمعیت هلال احمر به بیش از 11 هزار حادثه دیده حوادثبه گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان مهدی ولی پور افزود : از بین حادثه دیده گان بیش از یک هزار نفر توسط آمبولانس های هلال احمر به مراکز درمانی منتقل و یک هزار و 46 نفر نیز نجات یافتند .
وی بیان کرد : هلال احمر گیلان در بحث امداد و نجات در سال گذشته پیشرفت های مطلوبی در زمینه افزایش پایگاهها و پست های امدادی در نقاط خطر آفرین و پر تردد مانند پایگاههای کپورچال انزلی ، پست سراوان ، منطقه آزاد و لاکوژده آستانه اشرفیه داشته است .
مدیر عامل هلال احمر گیلان همچنین گفت: فعال سازی مرکز امداد هوایی و استقرار دایمی بالگرد در استان ، راه اندازی و ساماندهی 17 تیم ها واکنش سریع در سراسر استان ، اصلاح و تقویت سیستم ارتباطات رادیویی و بی سیم ، تقویت و تجهیز انبارهای امدادی از دیگر کارهای انجام شده در این حوزه می باشد.

آموزش بیش از 34 هزار نفر توسط حوزه آموزش هلال احمر گیلان
بیش از 28 هزار علاقه مند به دریافت آموزشهای امدادی در دوره های همگانی 8 ساعته ، عمومی امداد کمک های اولیه و مهارت های داوطلبی هلال احمر گیلان شرکت کردند .
با برگزاری 69 دوره آموزشی ، تخصصی برای نجاتگران و اعضای هلال احمر گیلان 2 هزار و 979 نفر از نجاتگران ، مربیان هلال احمر در دوره های تخصصی ، عمومی امداد و نجات ، باز آموزی و مربیگری همچنین 3 هزار و 678 نفر از کارکنان و مدیران استان در دوره های آموزشی ضمن خدمت چهار گانه شرکت کردند .
بهره مندی بیش از8 هزار و 568 خانوار از آموزش های طرح خادم " خانواده آماده در مخاطرات "
در سال گذشته با اجرای طرح خادم توسط حوزه آموزش هلال احمر استان در 12 مرحله و مراجعه 180 تسهیل گر" داوطلب آموزش دیده "آموزش های لازم به خانوارهای سراسر استان ارایه شد .
عضویت بیش از 12 هزار نفر در حوزه جوانان هلال احمر گیلان
طبق آمار سامانه ثبت نام جوانان در سال گذشته استان گیلان 12 هزار و 360 جوان بود که با بیش از 71 درصد افزایش از 7 هزار عضو در سال 95 به 12هزار و 360 عضو در سال 96 رسید .
طبق برنامه ریزی 5 ساله جمعیت هلال احمر کشور در سراسر استانها 5 درصد جمعیت جوان استان باید به عضویت هلال احمر درآمده تا ضمن دریافت آموزشهای امدادی ، اجتماعی و فرهنگی در بحث های تصمیم گیری و فعالیت هلال احمر حضور یافته و طبق برنامه فدراسیون جهانی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و عضویت هلال احمر در این فدراسیون با جذب و برنامه ریزی در راستای آموزش جوانان گامی موثر در کاهش آسیب های اجتماعی برداریم .

حوزه جوانان هلال احمر استان دارای 558 کانون جوانان ، آزاد ، دانش آموزی ، دانشجویی ، طلاب ، روستایی ، غنچه ها می باشد که اعضای جذب شده در هر یک از کانونها ضمن دریافت آموزشهای لازم بنا به وظایف خود با هلال احمر همکاری می کنند .
همچنین 274 مدرسه تحت پوشش طرح دادرس جمعیت هلال احمر که 4 هزار و 935 دانش آموز عضو متوسطه اول عضو این طرح می باشند که طی آن در سراسر استان مربیان آموزش دیده با حضور در مدارس تیم های " دانش آموزان آماده در حوادث "تشکیل و آموزش می دهند تا با انتقال مباحث امدادی در هر خانوده یک امدادگر داشته باشیم .
حوزه معاونت جوانان هلال احمر استان در سالی که گذشت توانست مقام های برتر استانی و کشوری مطلوبی را دریافت کند که این رتبه ها در بخش المپیاد دادرس ویژه دانش آموزان دختر و پسر در رشته های مختلف ، المپیاد جوانه ها ، غنچه های هلال ، اجرای طرح پیمان ، رتبه برتر مجتمع دانش آموزی ، جشنواره نقاشی آشتی ، تیم های اعزامی سحر به مناطق زلزله زده کرمانشاه ، کسب رتبه برتر اوقات فراغت بود .
کمک بیش از 13 میلیارد ریال با مشارکت داوطلبان استان به نیازمندان
حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر همه ساله با اجرای طرح های ملی ( همای رحمت ، فرشتگان رحمت ، ارمغان مهر )و طرح های استانی و پروژه های انساندوستانه در جهت کمک به حفظ محیط زیست ، آموزش در حاشیه شهرها ، کمک دارویی و مالی به بیماران صعب العلاج ، خرید لوازمنزل برای نیازمندان ، ویزیت رایگان در نقاط دور از دسترس ، برپایی چادرهای سلامت در مناسبت های خاص ، جمع آوری کمک برای نیازمندان ، ایستگاه سلامت ، اجرای طرح نیابت و کمک به سالمندان ، اجرای کاروان سلامت و حضور پزشکان و پرستاران داوطلب در نقاط محروم و ویزت رایگان نقش مهمی در کمک به قشر آسیب پذیر ایفا می کند که در سال گذشته با مشارکت 7 هزار و 75 داوطلب فعال توانست 13 میلیارد و 527 میلیون ریال به نیازمندان و بیماران کمک کند .
هلال احمر استان دارای 6 هزار و 895 عضو و داوطلب در چهار رشته مهارت ، حمایت ، مشارکت و هدایت در حوزه داوطلبان می باشد که به صورت داوطلبانه در یکی از رشته های مذکور با هلال احمر همکاری می کنند .

همچنین در یک سال گذشته هلال احمر استان یک صد خانه داوطلبی در سراسر استان با کمک دهیاران و بخشدارن افتتاح کرد که این خانه های داوطلبی همان هلال احمر کوچک در بین مردم می باشد که توسط داطلبان اداره می شود .
ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی ، مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله اهداف تاسیس خانه هلال به شمار می رود.
راه اندازی خانه های هلال در گیلان از آنجائیکه این استان یکی از مناطق حادثه خیز کشور به شمار می رود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کمک 6 میلیارد تومانی هلال احمر گیلان به زلزله زدگان کرمانشاه
جمعیت هلال احمر استان با وقوع زلزله کرمانشاه و استقرار داوطلبان علاقه مند در چادرهای جمع آوری کمک های مردمی و همچنین از محل ذخیره انبارهای امدادی 550 تن کالا به ارزش ریالی 6 میلیارد و 431 میلیون تومان به زلزله زده گان کرمانشاه کمک کرد .
این کمک ها در قالب 50 دستگاه کامیون و 5 تریلی با حضور 80 تم از نیروهای نجاتگر، جوان و کارکنان هلال احمر در مناطق زلزله زده توزیع شد .

جذب اعتبار حدود ۹۰ میلیارد ریالی جهت تقویت زیرساختهای امدادی و پشتیبانی از منابع ملی و استانی نیز یکی ازقاط عطف جمعیت هلال احمر استان در سال ۹۶ بود که در طول سنوات متمادی گذشته بی سابقه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار