بسته خبری ویژه تابناک ایلام
تابناک ایلام آمده است تا به خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایل ملاحظات یاوابستگی سیاسی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نماید:
کد خبر: ۵۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 08 July 2015
رسانه های خبری استان ایلام که کم هم نیستند ،هرکدام به فراخور  توان خبری یاوابستگی سیاسی اشان خبرهای متعددی از گوشه وکناراستان رابرای استفاده مخاطبین خود منتشر می کنند ،بعضی خبرهایی را برجسته می کنند وبه سرعت در سایتها وخبرگزاریهای استان نقل قول می شوند،اما هستند خبرهایی که شاید سایتها وررسانه های خبری براحتی از کنار آن می گذرند واین خبرهابا وجود اهمیت شان درمیان چرخهای گذر زمان وفراوانی اخبار گم می شوند ،تابناک ایلام آمده است تا به  خبرهایی که درسایتهای خبری به آن پرداخته نشده ویا بدلایل ملاحظات یاوابستگی سیاسی مورد توجه قرارنگرفته اند را درقالب "بسته خبری وِیژه تابناک ایلام "به مخاطبین خود تقدیم نماید:
پدیده گرما دردهلران ودستان منفعل مسئولان استان
نسیم دهلران نوشت :وقتی در "خوزستان" صحبت از سرما می‌شود؛ حالتی خوشایند چون عبور مهربان نسیم از پنجره‌ها به یادت می‌آید اما آنگاه‌که در "اردبیل" سخن از سرما می‌شود؛ تن ات به لرزه می‌افتد، یخچالی از حوالی سبلان یا سدی شکسته در حوالی شمال در خاطرات مجسم می‌شود که هرلحظه وحشیانه می‌خواهد به ژرفنای خویش آت ببرد.

در این گونه مواقع است که ستاد بحران، اصحاب رسانه و مسئول کارگروه تخصصی اطلاع‌رسانی (مرکز صداوسیمای) استان‌ها به تکاپو می‌افتند تا دفع بلا کنند...

و برعکس وقتی در ارتفاعات کُردستان سخن از گرما می‌شود؛ لذتی آکنده از سفر به سقز و مریوان، چمدانت را بی‌قرار می‌کند.

ولی آنگاه‌که در مهران، دهلران و برخی از شهرهای استان ایلام، سخن از گرما می‌شود، آتش‌فشانی لگام‌گسیخته که چون اسبی وحشی است بر تو به خشم بر می‌خیزد.

تن ات مورمور می‌کند و تاول از چهارستون بدن آت لب به رویش می‌گشاید...

در تابستان، دهلران دیگر دهلران نیست بلکه جویبار جاری‌شده از آتشی است که ز کوره خانی خورشید راه افتاده است.

افسوس که ستاد بحران استان ایلام که در فصل‌های زمستان و برای شهرهای سردسیر این استان، به‌طور مکرر جلسات ستاد بحران استان می‌گیرند اما برای گرمای بالای ۵۰ درجه‌ی شهرهای گرمسیر این استان، چراغ سالن این ستاد خاموش است و علی رغم تلاش زیاد رسانه‌های مطبوعاتی و خبرگزاری و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، سکوت مسئول کارگروه تخصصی اطلاع‌رسانی که صداوسیمای مرکز استان ایلام عهده‌دار آن است خود جای شبهه اندازی است.

اگر صداوسیمای استان ایلام بحران تب گرمای بالای ۵۰ درجه شهرهای این استان را همچون استان خوزستان که دمای ۴۵ درجه خود را با آب‌وتاب در اخبار شبکه‌های ملی پخش نمود اقدامی صورت می‌داد چه‌بسا مسئولینی که در مرکز استان و پایتخت صدای اهالی این مرزداران سویر نشین را می‌شنیدند و حداقل امکاناتی چون درمان‌های رایگان برای گرمازدگان و... مصوب می‌کردند.

متأسفانه صداوسیمای ایلام تاکنون لب به اطلاع‌رسانی نگشوده است و از خاموشی ستاد بحران استان نیز بعید نیست که اگر "شلم"، اگر "ما نشت"، اگر درختان بلوط زرین‌آباد قربانی آتش شوند و در این سکوت و خاموشی لب به آتش بگشایند.

بر اساس این گزارش، اصحاب رسانه‌های مطبوعاتی، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری، گرمای دهلران را به گوش ستاد بحران استان رساندند و با پیگیری‌های احمد کرمی- مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام – دستور جلسه کمیته بحران در دهلران داده شد...

غیبت مدیران عضو این کمیته چون اداره برق شهرستان که در این وضعیت حضورشان بسیار مهم بود نشان از یک جلسه‌ی تشریفاتی و صرفاً برای انجام دستور می‌باشد...

ای‌کاش در هنگام جلسات، مسئولان صرفاً آن‌ها را بر اساس دستورات و یا عادت‌های همیشگی برگزار نکنند و برای جلسات مسئولیت‌پذیری را سرلوحه‌ی کاری خود قرار دهند...

طرح پیاده محورخیابان طالقانی ایلام مشکل گشایا مشکل افزا؟!

تابناک ایلام نوشت:خیابان طالقانی شهرایلام یکی ازقدیمی ترین خیابان های شهرایلام وبه نوعی قلب شهرایلام تلقی می شودزیرا که بیشترمراکز خرید وبازارشهر ایلام دراین نقطه قرار دارد،وشهروندان ایلامی ودیگر هم استانی ها این نقطه را به عنوان بازار ومرکزخرید ایلام می شناسند.
این خیابان در حدفاصل خیابان فردوسی تا چهارراه سعدی قرار گرفته و عمده بازار شهر ایلام به این خیابان متصل است و علاوه بر پاساژها و مراکز خرید و خدماتی مختلف، شعب بانک های مختلف، فرمانداری و چند مدرسه نیز در این خیابان استقرار یافته اند.
کسی که حتی یکبار برای انجام کاری گذرش به این خیابان شلوغ افتاده باشد ،لابدمعنی حضورپرتعداد ماموران راهنمایی ورانندگی دراین خیابان را فهمیده است! خیابانی کم عرض با حجم انبوهی از مراکز خرید وبانکها وپاساژها ومدارس و....ونبود مجال برای توقف چندثانیه ای !
این روزها در رسانه های مختلف نوشتاری وشنیداری خبری از طرف شورای شهروشهرداری به بیرون درز کرد که "طرح پیاده محور خیابان طالقانی" درشورای شهر تصویب شده است وشهرداری ایلام بزودی اجرای این طرح را عملیاتی خواهد نمود.
مسئولین شهرداری وشورای شهرایلام قطعا براین امر واقفند که مشکل شهرایلام غیرازاین طرحهاست وقطعا نتایج سنگین اجرای طرحهای غیرکارشناسانه قبلی که هنوز بردوش شهروندان ایلامی سنگینی می کندرابه یاد دارند.
حامد نوری نژاد کارشناس ارشد معماری ومدرس دانشگاه دراین خصوص می گوید:
امروز در بیشتر شهرها مکان ها و خیابان هایی که از نظر دسترسی و موقعیت مکانی مراکز خدماتی و تجاری موجب تجمیع ساکنان و نیاز شهروندان می شده را تحت عنوان خیابان پیاده محور تغییر وضعیت می دهند تا علاوه بر راحتی حرکت پیاده ، فضای مکث و حرکت در کنار فضاهای خدماتی مانند کافی شاپ و غیره ایجاد گردد .
وی درخصوص مشکلات اجرای این طرح می گوید:آنچه در شهر ایلام برای ایجاده مسیر پیاده رو در خیابان طالقانی از طرف شهرداری قرار بر اجراست و از سوی معاونت خدمات شهری اجرا خواهد شد متاسفانه چند موضوع مطرح است :
-طرح به دلیل حساسیت و موقعیت در مرکز شهری باید بدور از سلیقه شخصی و عدم مطالعات کالبدی ،فعالیتی و فضایی مورد نقد و بررسی قرار داده شود .
– با توجه به تجارب بد و ناموزون از سوی اشخاصی که قبلا با مداخله در فضای شهری بدون علم و تجربه و مهارت موجب به هدر رفتن سرمایه و هزینه های بسار از شهرداری شده اند امروزه به سابقه ی خود در شهرداری و شهر می بالند که بار دیگر مداخله ای متناسب با گذشته می خواهند تکرار نمایند .
– این محور باید بین چندشرکت مهندسین مشاور دعوت شده ی بومی به مسابقه گذاشته شود و سپس نظر معاونت محترم عمرانی و شهردار و سپس در جلسه ای کلی با شورای محترم اسلامی شهر گذاشته بعد در معاونت عمرانی فرماندار و استانداری .
-از طرفی شرکت دو مهندسین مشاور بومی جهت ارائه طرح می تواند تاثیر گذار باشد که بر اساس مطالعات کتابخانه ای و میدانی با بررسی و مقایسه نمونه های مشابه داخلی و خارجی بتوان به یک طرح ابده آل رسید .

احمد شاهوردی در نشست شورای ترافیک شهرستان ایلام درباره اجرای طرح پیاده محور خیابان طالقانی ومشکلات متعاقب آن اظهار داشت: اجرای طرح پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله طالقانی ایلام بستر ترافیکی شدن ایلام را بیش از گذشته فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مشکلات تردد در شهر ایلام در معابر بافت مرکزی شهر ایلام است که با اجرای این طرح گره ترافیکی سنگین در معابر و بافت مرکزی شهر ایلام پدید خواهد آورد که غیرقابل رفع و حل است.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر با وجود نصب تابلوهای توقف ممنوع در خیابان آیت‌الله طالقانی شهر ایلام و وجود ماموران راهور اما توقف خودروها در این بخش از شهر حتی برای چند ثانیه مشکلات ترافیکی شدیدی را به همراه دارد.

شاهوردی تصریح کرد: حال با اجرای طرح پیاده‌روسازی این معبر و انتقال خودروهای ترددکننده از این معبر به معابر دیگر حاشیه این خیابان ترافیک سنگینی در شهر ایلام پدید خواهد آمد که رفع آن غیرقابل تحقق خواهد بود.

رئیس پلیس راهور ایلام با بیان اینکه مخالف اجرای طرح پیاده‌روسازی خیابان طالقانی ایلام هستم، گفت: شهرداری ایلام به جای اجرای این طرح به دنبال اجرای طرح تعریض خیابان شهدا تا سر چهارراه رسالت باشد که از اولویت‌های ترافیکی شهر ایلام است.

وی ادامه داد: این دستگاه به شدت از اجرای این طرح یعنی اجرای طرح تعریض خیابان شهدا تا چهارراه رسالت استقبال کرده و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

این مسئول با بیان اینکه مردم ایلام از مشکل ترافیک شهر ایلام در رنج هستند، اضافه کرد: پلیس راهور ایلام تمام تلاش خود را صرف روان‌سازی تردد در شهر ایلام کرده اما زیرساخت‌های شهری از جمله معابری که بر ‌اساس نیاز 40 سال پیش ایلام احداث شده‌ است مانع بروز تلاش‌های پلیس راهور در روان‌سازی ترافیک ایلام در پاره‌ای از ساعات روز می‌شود.

آنچه مسلم است در صورت عدم توجه به اینکه این طرح نیازمند به نظرات همه ی متخصصین علاوه بر شهرداری می باشد تا منجر به ارائه بیانیه ی انجمن ها و تشکل های علمی و جامعه مهندسین نگردد .
امید است شهرادر محترم و شورای شهر ایلام در این خصوص تصمیم مناسبی اتخاذ فرمایند.

خواسته اعضای شورابرای رفتن به ماه عسل باعث رفتن شهردار شد؟!

آفتاب ایلام نوشت:برخی اعضای شورا که هنوز در حل مسائل داخلی شهرداری با موفقیت فاصله نزدیکی نداشتند از شهردار وقت خواستند که  به ماه‌عسل کاری بروند!!

در زمان تصدی این شهردار …جمعی از اعضای شورای شهر تصمیم گرفته‌اند به سفر کاری خارجی بروند! این اعضا که هنوز در حل مسائل داخلی شهرداری با موفقیت فاصله نزدیکی ندارند با هزینه بیت المال به ماه‌عسل کاری می خواستند !!

این چند عضو شورا "یکی از کشورای آون ور آب ” را به عنوان مقصد گردشگری و سفر خارجی خود تعیین کرده‌اند و درحال  انجام مقدمات سفر بودند . البته برای خود و خانواده و نوع هتلشان و نوع منو غذایی را نیز مشخص کردند که با مخالفت شهردار وقت مواجه و این ماه عسل موجب رفتن شهردار شد.

خبری از دلایل منطقی برای این سفر نیست و کسی به این سئوال پاسخ نداده که چرا درحالیکه اعضای شورا علاقه وافری به رسانه‌ای شدن امورات ابتدایی‌اشان دارند چگونه این مسئله را از شهروندان تا این لحظه مخفی نگه داشته‌اند!؟

ارجاع زد و خورد ۹۵ هزار ایرانی به پزشکی قانونی/ ایلام کمترین

آفتاب ایلام به نقل ازایسنا:

به گزارش آفتاب ایلام، در دو ماهه نخست امسال از کل مراجعین نزاع ۶۶ هزار و ۳۸۵ نفر مرد و ۲۹ هزار و ۲۵۸ نفر زن بودند.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌ های تهران با ۱۶ هزار و ۴۲۹، خراسان رضوی با ۸۲۸۹ و اصفهان با ۶۶۷۱ نفر بیشترین و استان‌ های خراسان جنوبی با ۵۶۳، ایلام با ۶۰۲ و سمنان با ۷۴۱ نفر کمترین آمار مراجعین نزاع را داشته‌اند.

همچنین در اردیبهشت ماه امسال آمار مراجعین نزاع نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۱ درصدی مواجه بود. این رقم از ۵۶ هزار و ۹۴۵ مراجعه در اردیبهشت سال گذشته به ۵۰ هزار و ۶۵۵ نفر در سال جاری رسید.

گفتنی است در سال گذشته نیز آمار مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور با کاهش ۲٫۹ درصدی مواجه بود. در سال گذشته (۱۳۹۳) در مجموع ۵۸۹ هزار و ۶۰۲ نفر به منظور انجام معاینات صدمات ناشی از نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

مراجعین نزاع به خاطر داشته باشند:

۱- ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است، لذا معاینه دقیق ‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.

۲- همچنین باید افزود که دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.

۳- برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.

۴- در مواردی برای بررسی دقیق تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم. این امر برای حفظ حقوق مراجعین و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است، لذا صبر و شکیبایی بیشتر مراجعین را می طلبد.

۵- در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنند. سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.

۶- صدمات ایجاد شده در نزاع (شامل آثار ضرب و جرح) یا مشمول دیه است یا ارش. در دیه "که مقدار مالِ معینی است و در شرع مقدس به سبب جنایات غیرعمدی بر نَفس، عضو یا منفعت یا جنایات عمدی در مواردی که به هر جهت قصاص ندارد، مقرر شده‌ است. اَرش نیز "دیه غیر مقدر است و میزان آن در شرع تعیین نشده است و دادگاه با لحاظ نوع و کیفیت جنایت و تآثیر آن بر سلامت مجنی علیه و میزان خسارت وارده با در نظر گرفتن دیه مقدر و با جلب نظر کارشناس میزان آن را تعیین می کند.” لذا در مواردی که برای صدمه وارده دیه مقدر وجود نداشته باشد کارشناس پزشکی قانونی بر اساس نوع جراحت و کیفیت آن و تأثیر بر سلامت مُجنی علیه و ایجاد یا عدم ایجاد نقص عضوی و تأثیر در کارایی عضو یا اندام اقدام به تعیین ارش می کنند که میزان ارش نسبت به دیه کامل انسان تعیین می‌شود

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
از یکی از شوراییان نقل شده
شهردار جوان و دست و دل باز شب عیدی نفری هفت میلیون تومان به اعضا شورا تقدیم نموده تا به نوعی تشکر کند از ظلم به شهردار سابق و لطف به خودش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار