معاون سياسي استاندار خراسان شمالي تأکید کرد:
معاون سياسي امنيتی استانداری خراسان شمالی گفت:دستگاه های اجرايي استان بايد در حوزه گردشگری و فعالیت برای جذب بيشتر گردشگر به خراسان شمالی،مشاركت بيشتری داشته باشند.
کد خبر: ۶۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 12 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمدرحيم نوروزيان صبح یکشنبه در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی،افزود:این استان با توجه به شاخص هایی نظیر امنیت بالا،قرار گرفتن در مسیر مشهد مقدس و همچنین وجود تنوع قومی،فرهنگی و جاذبه های طبیعی ظرفیت لازم برای جذب و ماندگاری گردشگران را دارد.

وي به هماهنگی بیشتر مسئولان دستگاه های مرتبط با حوزه گردشگری استان در ایجاد بستری مناسب جهت جذب گردشگر تأکید کرد و گفت:تمامی دستگاه ها با همکاری هم  در تحقق این امر کوشا باشند.

به گفته نوروزیان دستگاه هاي اجرايي استان بايد در حوزه گردشگري و فعالیت برای جذب بيشتر گردشگر به خراسان شمالی،مشاركت بيشتري داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این نشست با تاکید بر آغاز پیک دوم سفرهای تابستانه بعد از ماه مبارک رمضان اظهار داشت:فعال سازی پایگاه های اطلاع رسانی و آموزش راهنمایان گردشگری،برگزاری دوره های توجیهی آموزشی ویژه مدیران واحدهای اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی،تهیه فیلم های معرفی استان و چاپ بروشور و کاتالوگ از جمله اقدامات جهت پذیرایی از مسافران نوروزی است.

محمد سويدانلويي ضمن درخواست از فرمانداران شهرستان ها به عنوان روسای ستاد اجرایی خدمات سفر درخصوص اعلام برنامه ها تا دو هفته آینده گفت:دستگاه های عضو باید با برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی،امکانات و ظرفیت های خدماتی،امدادی،ترافیکی،بهداشتی و درمانی، اسکان و اقامت و خدمات شهری خود را برای پذیرش گردشگران بسیج کنند.

وي تصريح كرد:نظارت کافی بر کیفیت و کمیت خدمات سفر و همچنین نظارت بر عملکرد و آمادگی دستگاه های خدمات رسان از دیگر اقداماتی است که باید به آن بپردازیم.

سويدانلويي گفت:خدمات رسانی مطلوب به مسافران گذری و تلاش برای ماندگاری آنان در استان باید دغدغه اصلی همه دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر خراسان شمالی باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به افزایش ورود مسافران خارجی به استان افزود:در مجموع در سه ماه نخست سال جاری ۳۸۵ گردشگر خارجی به این استان سفر کردند که به نسبت کل سال ۹۳ آمار جمعیت گردشگران خارجی خراسان شمالی حدود هفت برابر شده است.

قدیر افروند مجموع گردشگران خارجی که در سال ۹۳ به خراسان شمالی سفر کرده اند را طبق آمار مراکز اقامتی حدود ۶۳ نفر اعلام کرد.

وي گفت:تمام گردشگران خارجی که در بهار سال جاری به این استان سفر کرده اند در اماکن اقامتی پذیرش و اقامت آنها ثبت شده است.

افروند دلیل افزایش اقبال گردشگران خارجی به این استان در بهار سال جاری را علاوه بر فعالیت آژانس های مسافرتی،برقراری پرواز مشهد - فرانکفورت عنوان کرد.

معاون گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد:این آمار گردشگران خارجی، جدای از جمعیت گردشگران خارجی از کشور عراق است که در قالب زایران علی بن موسی الرضا(ع) و به صورت پیاده از استان عبور کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار