مدیرکل بهزیستی
نرخ خودکشی در این استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن اندکی کاهش یافته ولی هنوز از نگرانی و دغدغه مسوولان کم نشده است.
کد خبر: ۶۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 13 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،شهریار مهردادی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی، بدون اشاره به آمار خودکشی در این استان اظهار کرد: اجرای برنامه های آگاهسازی و پیشگیرانه در کاهش نرخ این معضل اجتماعی در استان ایلام موثر است.

وی افزود: متاسفانه برخی رسانه ها نسبت به این معضل در استان حساس شده و مانور زیادی بر روی آن می دهند در حالیکه اجرای برخی برنامه های شاد که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت روحیه نشاط و شادابی مردم برگزار می شود از سوی اهالی رسانه منعکس نمی شود.

مهردادی از رسانه های گروهی استان ایلام خواست در حوزه انعکاس مسایلی که موجب افزایش نشاط اجتماعی شده اهتمام بیشتری داشته و در این حوزه اطلاع رسانی مناسب تری داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی ایلام سپس به گسترش مراکز ژنتیک، مشاوره، اورژانس اجتماعی و درمان اعتیاد بعنوان برنامه های مهم این اداره کل در سال 94 اظاره کرد.

وی گفت: بهزیستی با پوشش 100 درصدی این مراکز، تاکنون موفق به راه اندازی 17 مرکز مشاوره حضوری، 12 مرکز ترک اعتیاد و دو مرکز خودمعرف سرپایی درمان اعتیاد در شهرستان های مختلف استان شده است.

به گفته مهردادی، علاوه بر این به منظور آگاه سازی افراد جامعه آموزش مهارت های زندگی و پیش از ازدواج در مدارس، محلات و مراکز آموزش عالی امسال بصورت جدی تری در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.

وی احداث 127 واحد مسکونی برای مددجویان را از جمله خدمات این اداره کل در سال گذشته اعلام کرد و یاداور شد: تامین مسکن 148 مددجوی ساکن در مناطق شهری و روستایی استان نیز امسال در دستور کار قرار دارد.

مهردادی توانمندسازی معلولان از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، طرح های جبران کارایی معلولان، بیمه های خویش فرمایی و کارفرمایی را از جمله خدمات این اداره کل به این قشر تحت حمایت اعلام کرد.

وی تحقق 100 درصدی دو خدمت کاشت حلزون و حق پرستاری، برقراری مستمری دو هزار و 500 مددجو، توزیع وسایل توانبخشی، اجرای طرح غربالگری شنوایی و بینایی سنجی و غربالگری اوتیسم را از دیگر خدمات ارایه شده و برنامه های در دست اقدام این اداره به جامعه هدف برشمرد.

مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین به معضل اجتماعی تکدی گری در استان اشاره کرد و گفت: با مشارکت دیگر دستگاه ها، ساماندهی متکدیان در دستور کار است و در آینده نزدیک این افراد جمع آوری می شوند.

20 تا 26 تیرماه بعنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار