استاندار همدان با بیان اینکه ۸۵ درصد بودجه در تهران متمرکز است گفت: نبایست مدیران استانی خود را از وزرا پنهان کنند بلکه باید به جذب اعتبارات در تهران همت گمارند.
کد خبر: ۶۱۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰ 03 June 2018
 استاندار همدان با بیان اینکه ۸۵ درصد بودجه در تهران متمرکز است گفت: نبایست مدیران استانی خود را از وزرا پنهان کنند بلکه باید به جذب اعتبارات در تهران همت گمارند.

به گزارش هگمتانه، محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه ۸۵ درصد بودجه در تهران متمرکز است بیان کرد: نباید مدیران استانی خود را از وزیران پنهان کنند بلکه باید به جذب اعتبارات در تهران همت گمارند.
وی تصریح کرد: مدیر لایق کسی است که بتواند از تهران پول جذب و با چانه‌زنی مناسب با وزرای خود و کمک از نمایندگان اعتبارات بیشتری را برای استان و دستگاه خود جذب کنند.

نیکبخت با تأکید بر اینکه از آغاز پروژه جدید در استان خودداری کنید اظهار کرد: پروژه‌ای آغاز شود که به درد زندگی مردم می‌خورد.

استاندار از روند جذب تسهیلات اشتغال روستایی در استان انتقاد کرد و گفت: در مرحله نخست و دوم، ۲۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار روستایی برای استان همدان در نظر گرفته شده که تاکنون ۴۶ میلیارد تومان جذب شده است.

وی با بیان اینکه از ۱۳۰ میلیارد مرحله نخست اشتغال روستایی ۴۰ درصد جذب شده است افزود: استان برای جذب اعتبارات نیازمند ارائه طرح‌هایی است که بتواند اعتبارات را جذب کند.

نیکبخت تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی سود و بهره بانکی پایین است و تنها مشکل اساسی در نبود متقاضی و طرح مناسب است.

نیکبخت با تأکید بر اینکه فکری به حال تسهیلات روستایی بکنید بیان کرد: بودجه امسال استان ۳۱۷ میلیارد تومان است.

نیکبخت بیان کرد: این میزان اعتبارات عمرانی برای استان همدان دردی دوا نمی‌کند.

استاندار با اشاره به اینکه از بانک کشاورزی خبر‌های خوبی به من نمی‌رسد عنوان کرد: علاوه بر کندی روند اعطای تسهیلات اشتغال روستایی در این بانک چندین پرونده در مورد گلخانه‌ها در بروکراسی بانک باقی مانده است که باید جلسه جداگانه‌ای با بانک داشته باشیم.

وی با اشاره به سفر معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به همدان در بعد از ماه رمضان گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال پساب به منطقه اقتصادی جهان آباد در نظر گرفته شده است که به زودی این پروژه آغاز به کار خواهد کرد.

استاندار با بیان اینکه قرار بود ۲۱۰ پروژه زیرساخت بهداشتی با مشارکت استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و خیران انجام شود بیان کرد: طی هشت ماه تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید و ۲۱۰ پروژه به ۲۹۰ پروژه افزایش یافته است.

بهرام‌نیا: استان تبدیل به کارگاه شده است

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به افزایش پلکانی ۲۰ درصدی حقوق کارمندان اشاره و بیان کرد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت به صورت پلکانی معکوس شروع و از کف حقوق که یک میلیون و ۳۵ هزار تومان است شروع می‌شود.

حسن بهرام نیا تصریح کرد: در کشور ۳۴ هزار کارمند داریم که کف حقوق آن‌ها یک میلیون و ۳۴ هزار تومان است.
وی با اشاره به اینکه کل استان تبدیل به کارگاه شده است گفت: امیدواریم با همکاری میدانی و عملی مدیران، استان را در تمام شاخص‌ها مطرح کنیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به اینکه سال مالی اعتبارات تملک دارایی ۳۱ تیرماه است اظهار کرد:، اما مجلس خواستار تمدید ۲ ماهه این زمان شده که نباید این مدت فرصتی برای کاهلی مدیران شود.

صیدایی: ۸۵ درصد درآمد امسال استان درآمد مالیاتی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان هم در این نشست با بیان اینکه براساس قانون بودجه، امسال ۶۸۶ میلیارد تومان درآمد مصوب استان همدان بوده که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است گفت: از این میزان ۸۵ درصد مربوط به درآمد‌های مالیاتی است.

سید اسکندر صیدایی با اشاره به اینکه استان همدان از اعتبارات سه درصد درآمد نفت ۶۲ میلیارد و ۸۰۰ ملیون تومان سهم دارد که باید در مناطق محروم توزیع شود بیان کرد: براساس قانون، از ناحیه اعتبارات متوازن امسال ۱۸۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در مجموع امسال ۳۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات تملک دارایی و عمرانی به استان همدان اختصاص یافته گفت: ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرستان همدان، ۳۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان ملایر، ۳۰ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان نهاوند، ۲۳ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان بودجه تویسرکان، به شهرستان اسدآباد ۲۰ میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان، کبودراهنگ ۴۱ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان، رزن ۳۲ میلیارد و ۸۱۷ میلیون تومان، فامنین ۱۶ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان و بهار ۲۰ میلیارد و ۸۰۴ میلیون تومان از اعتبارات استان تعلق گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان بیان کرد: ۸۳ شاخص برای توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان پیش‌بینی شده است که با در نظر گرفتن این شاخص‌ها افزایش اعتبارات هزینه‌ای در ادارات متفاوت خواهد بود.

توصیفیان: حرکت کند بانک‌ها در پرداخت تسهیلات در نهاوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست درباره اعتبارات اشتغالزایی روستایی نهاوند در پاسخ به نماینده مردم این شهر در مجلس گفت: در نهاوند ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار این طرح است که ۳ برابر و نیم طرح با اعتبار ۵۹ میلیارد به بانک‌ها معرفی شده است.

سید احمد توصیفیان بیان کرد: ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از ۳۸ طرح ارسالی در نهاوند انعقاد قرارداد و پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات مشکل در بانک‌ها است که بانک کشاورزی و صندوق کارآفرینی در این زمینه به کندی حرکت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار