مدیر شرکت گاز شهرستان همدان گفت: ۹۸ درصد جمعیت روستایی همدان از نعمت گاز برخوردار هستند و این در حالی است که میانگین کشور در گازرسانی به روستاها ۶۰ درصد است.
کد خبر: ۶۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 14 July 2015
مدیر شرکت گاز شهرستان همدان گفت: ۹۸ درصد جمعیت روستایی همدان از نعمت گاز برخوردار هستند و این در حالی است که میانگین کشور در گازرسانی به روستاها ۶۰ درصد است.

به گزارش تسنیم، رضا زهره‌وند در نشست با دهیاران و اعضای شورای روستاهای بخش مرکزی و شراء شهرستان همدان با بیان اینکه تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز برخوردار هستند، اظهار داشت: در مجموع 98 درصد جمعیت روستایی همدان از نعمت گاز برخوردار هستند و این در حالی است که میانگین کشور گازرسانی به روستاها 60 درصد است.

وی افزود: در بخش مرکزی شهرستان همدان 67 روستا وجود دارد که از این تعداد به 51 روستا گازرسانی شده و عملیات اجرایی در 6 روستا در دست اجرا است و 10 روستا نیز با جمعیت زیر 10 خانوار باقی مانده است.

مدیر شرکت گاز شهرستان همدان تصریح کرد: همچنین در بخش شراء شهرستان همدان نیز از مجموع 40 روستای موجود 33 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند و عملیاتی گازرسانی به چهار روستا در حال انجام است و سه روستا با جمعیت زیر 10 خانوار هستند.

وی گفت: هزینه مستقیم برای گازرسانی به ازای هر انشعاب 5 میلیون تومان و هزینه غیرمستقیم 12 میلیون تومان است در این راستا گازرسانی به روستاهای کمتر از 10 خانوار جمعیت صرفه اقتصادی ندارد.

زهره‌وند ابراز کرد: تمام مشترکان گاز روستائی بیمه هستند و در صورت بروز حادثه باید در ظرف مدت 10 روز از وقوع حادثه دهیاران گزارش را به شرکت گاز اعلام کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت کاهش مصرف گاز در روستاها بیان کرد: در خانه‌های روستایی بحث ماده 19 رعایت نشده است در این راستا با مشکل مصرف بالای انرژی و ایمنی کمتر در روستاها مواجه هستیم به طوری که هزینه مصرف گاز در فصل تابستان در برخی از مشترکان روستایی به یک میلیون تومان هم می‌رسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار