مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از اعزام 130 مبلغ در ماه مبارک رمضان به شهر و روستاهای تویسرکان خبر داد و گفت: 60 نفر از روحانیون مبلغ اعزامی از قم هستند.
کد خبر: ۶۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 14 July 2015
مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از اعزام 130 مبلغ در ماه مبارک رمضان به شهر و روستاهای تویسرکان خبر داد و گفت: 60 نفر از روحانیون مبلغ اعزامی از قم هستند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی کاروند با بیان اینکه ماه رمضان ماه خود‌سازی و بهترین فرصت برای رسیدن به قرب الهی است، اظهار کرد: توسل به قرآن‌کریم انسان را به سوی روشنایی هدایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انس با قرآن‌کریم کلید دستیابی به حیات طیبه است، افزود: تنها در سایه قرآن می‌توان به مقصد و تعالی رسید.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با تاکید بر اینکه فاصله گرفتن جامعه از آموزه‌های قرآنی از ترفندهای دشمن است، ابراز کرد: تهاجم فرهنگی دشمن به قصد سست کردن اعتقادات و باورهای دینی جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان است.

وی با تاکید بر نهادینه کردن مفاهیم قرآنی در جامعه تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی در قالب برنامه‌های مختلف و آشنا کردن جوانان با آموزه‌های قرآنی نقشه‌های شوم دشمن را خنثی می‌کند.

کاروند در بخش دیگری از سخنانش به تشریح برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: جزءخوانی قرآن به روش ترتیل با آغاز ماه مبارک رمضان در شهرهای تویسرکان، سرکان، فرسفج، هفت دهستان و 60 مسجد برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ کلاس‌های آموزش حفظ قرآن‌کریم در دو موسسه قرآنی، چهار خانه قرآنی شهری و 15 خانه قرآنی روستایی برقرار است.

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان به جمع‌خوانی قرآن‌کریم در 150 جلسه به شکل سنتی ویژه خواهران اشاره کرد و افزود: جمع‌خوانی قرآن در مساجد، بقاع متبرکه و هیئت‌های مذهبی شهرستان نیز انجام می‌شود.

وی برگزاری مرحله هشتم مسابقه بزرگ قرآن‌کریم با عنوان نورالهدی و اجرای سومین دوره مسابقات تلاوت در سه رشته حفظ کل را از جمله برنامه‌های قرآنی عنوان کرد.

کاروند از اعزام 130 مبلغ بومی و غیر بومی در طول ماه مبارک رمضان به شهر و روستاهای شهرستان خبر داد و افزود: 60 نفر از روحانیان مبلغ اعزامی از قم هستند.

وی با اشاره به سرکشی از فعالیت مبلغان با همراهی امام جمعه و کمک حوزه علمیه گفت: برنامه شب‌های قدر امسال به صورت ویژه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان با اشاره به اجرای برنامه ویژه شب‌های قدر در سطح روستاها افزود: مراسم عزاداری با حضور هیئت‌های مذهبی به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) نیز صورت گرفت.

وی برپایی جلسات تفسیر قرآن‌کریم و نهج‌البلاغه، گردهمایی روحانیون و محفل قرآنی در 130 مسجد با شعار «هر مسجد، یک محفل» را از دیگر برنامه‌های این نهاد خواند و گفت: ایستگاه پاسخ‌گویی به مسائل شرعی در میدان امام(ره)، جوار آرامگاه حضرت حبقوق نبی(ع) و محل دفن شهدای گمنام شهر سرکان خدمات ارائه می‌دهد.

کاروند از برگزاری 20 کلاس صحیح‌خوانی قرآن‌کریم و 20 کلاس حفظ قرآن‌کریم ویژه طرح تابستان با محوریت حفظ سوره یاسین خبر داد و خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین اداره‌کل تبلیغات اسلامی، دارالقرآن و تشکل‌های دینی منعقد شده است.

وی فعالیت چهار پایگاه سفیران نور ویژه جوانان و چهار بوستان معرفت خاص کودکان و نوجوانان در فصل تابستان را از برنامه‌های اوقات فراغت این نهاد اعلام کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار