محیط بان اداره محیط زیست ملکشاهی اظهار کرد: برای اولین بار در سطح استان یک عدد عقاب شاهی مشاهده وتصویر آن با دوربین ثبت شد .
کد خبر: ۶۲۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 23 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی مامی  گفت: با توجه به پوشش متراکم درختان بلوط و کوهستانی بودن جنگلستان بیوره هر چند وقت شاهد حضور و مشاهده پرندگان نادری که تا کنون در سطح استان ایلام ثبت نشده اند.

وی افزود: عقاب شاهی از جمله پرندگان تحت حفاظت است که برای اولین بار در سطح استان در مناطق جنگلی این شهرستان مشاهده و با دوربین تصویر برداری شده است.

این محیط بان یادآور شد: با توجه به موقعیت خوب مناطق جنگلی ملکشاهی ، این منطقه مامن و ماوای بسیاری از پرندگان بویژه پرندگان شکاری شده است.

عقاب شاهی پرنده شکاری بزرگ و تنومندی است که از دیگر عقابها بزرگتر است ، پرو بال این پرنده به رنگ قهوه ای تیره است و پرهای تارک و پس گردنش رنگی روشن تر دارد.

زیستگاه اصلی این پرنده دشت ها ، استپ ها و کوهسارهای کم گیاه و خشک و گاهی جنگل های کوهستانی روی درختان بلند و دور افتاده آشیانه بسیار بزرگ و مشخصی می سازد .

تغذیه آن از انواع پستانداران از جمله خرگوش و سنجاب است که عمدتا غذای خود را از پستانداران تامین می کند، اگرچه از پرندگان و بعضا خزندگان نیز تغذیه می کند.

شهرستان 30 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد ، بیش از 90 درصد این شهرستان را مناطق کوهستانی و منابع طبیعی تشکیل می دهد و وسعت عرصه های طبیعی این شهرستان بیش از 150 هزار هکتار است که تاکنون در محدوده مناطق حفاظت شده قرار نگرفته اند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار