معاون عمرانی استاندار تاکید کرد:
معاون عمرانی استانداری قزوین بر ضرورت مشارکت جدی شهرداران در اجرای طرح های بازآفرینی مناطق ناکارآمد تاکید کرد.
کد خبر: ۶۲۳۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴ 27 June 2018

ضرورت مشارکت شهرداران در اجرای طرح های بازآفرینی شهری/تحت هیچ شرایطی استخدام در شهرداری ها مجاز نیست

به گزارش تابناک قزوین،"علی فرخزاد" در همایش شهرداران استان قزوین که عصر سه شنبه در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد اظهار کرد: شهرداران باید از فرصت خدمت به مردم بخوبی استفاده کنند و گره گشای کار مردم باشند.

فرخزاد بیان کرد: در خصوص ۳۲۰۰ میلیارد تومانی که در سراسر کشور با مصوبه مجلس به یارانه ها اختصاص یافته و برای شهرداران مشکل ساز شده باید از سوی نمایندگان پیگیری لازم صورت گیرد تا بتوانیم این اعتبار را بازگردانیم تا در امور شهرداری ها هزینه شود.

ضرورت تصمیم گیری در مورد نیروهای مازاد شهرداری ها

معاون عمرانی استانداری تصریح کرد: تصمیم گیری در مورد نیروهای مازاد شهرداری ها ضروری است و در شرایط کنونی باید وضعیت نیروها بازنگری شود.

فرخزاد گفت: تحت هیچ شرایطی استخدام در شهرداری ها مجاز نیست و در صورت لزوم می توانید از جابجایی نیرو در شهرداری ها استفاده کنید تا هزینه ها کنترل و مدیریت شود.

وی بیان کرد: هزینه های جاری لازم است در شهرداری ها کنترل شده و برای منابع درآمدی پایدار راهکارهای اساسی اتخاذ شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: کنگره سه هزار شهید استان در آبان ماه در قزوین برگزارخواهد شد و شهرداران لازم است برای تبلیغات محیطی و فضاسازی مناسب شهری همکاری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه گفت: طرح باز آفرینی مناطق ناکارآمد شهری با تامین اعتبار لازم از سوی راه وشهرسازی فرصت مناسبی برای نوسازی بافت های فرسوده و قدیمی است و انتظار می رود شهرداران از این طرح استقبال کنند.  

 فرخزاد بیان کرد: برای تامین اعتبار پروژه های شهری باید از سرمایه های بخش خصوصی استفاده کنید و در بهره گیری از تسهیلات اشتغال روستایی هم جدی باشید.

وی اظهار کرد: ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی کشور به صورت متمرکز و ملی پرداخت می شود و داشتن ارتباط موثر و لابی برای استان های ذی نفوذ در میزان دریافت موثر است لذا شهرداران و مسئولان استان باید در این زمینه فعال عمل کنند.

اعتبارات عمرانی استان ۶۵ میلیارد تومان است

فرخزاد اضافه کرد: اعتبارات عمرانی استان ۶۵ میلیارد تومان است که امسال کاهش یافته و دو برابر آن از محل ارزش افزوده تامین می شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: همه شهرداری ها باید در طول سال برای مقابله با حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله آماده باشند و بتوانند آسیب های احتمالی در این حوزه را به حداقل برسانند.  

 

 

 

 

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار