مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: باید نگاه فرامحلی به کتابخانه‌ها داشته باشیم.
کد خبر: ۶۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 15 July 2015

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: باید نگاه فرامحلی به کتابخانه‌ها داشته باشیم.

به گزارش فارس ، عاطفه زارعی در دومین نشست با کتابداران شهرستان تویسرکان نیروی انسانی را مهم‌ترین عنصر سازمانی در کسب موفقیت و پیشرفت دانست و اظهار کرد: خلاقیت، نوآوری و تلاش هدفمند کارکنان، موجب پویایی و حرکت رو به رشد در سازمان خواهد شد.

وی جایگاه کتابخانه‌های عمومی را در ارتقای سطح سواد و آگاهی جامعه ممتاز و بی‌بدیل برشمرد و اضافه کرد: منابع مستند و موثق موجود در کتابخانه‌های عمومی گنجینه‌ای ارزشمند در راستای ارتقای آگاهی در جامعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های استان است و باید نگاه به توسعه کتابخانه‌های عمومی با رصد پیشرفت‌ها و تحولات کتابخانه‌ای در سطح جهان صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید نگاه فرامحلی به کتابخانه‌ها داشت، اضافه کرد: باید برنامه‌ریزی برای کتابخانه‌ها براساس وضعیت و عملکرد کتابخانه‌های موفق در سطح جهان باشد تا بتوان همانند آنها شاهد پیشرفت در زمینه‌های مختلف بود.

زارعی از مسئولان و دهیاران روستاها درخواست کرد: از کتابخانه‌های روستایی به عنوان مهم‌ترین پایگاه فرهنگی روستاها حمایت شایسته‌ای به عمل آورند چراکه تقویت فرهنگ کتابخوانی در هر منطقه‌ای برکات بی‌شماری برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

وی با بیان اینکه مطالعه در جوامع پیشرفته حکایت از ارزش‌گذاری فرهنگی در این جوامع دارد، گفت: باید کتاب به عنوان مبنا و اساس توسعه فرهنگی در کانون توجه قرار گیرد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان نیز با بیان اینکه تقویت کتاب و کتابخوانی رابطه مستقیمی با اعتلای فرهنگ جامعه دارد، گفت: کتابداران رسالت خطیری را در زمینه ارتقای فرهنگ جامعه دارند.

مهدی کریمی ویژگی بارز کتابداران این شهرستان را دلسوزی، خوش‌ذوقی، تعهد و تخصص بالا در امر کتاب و کتابخوانی دانست و تصریح کرد: تدابیر و برنامه‌های اجرایی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور موجی از امیدآفرینی را در بین کتابداران به همراه دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار