مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان ایلام خبر داد:
مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان ایلام گفت: مسئولان و خانواده‌ها باید بدانند نزدیکترین مسیر به اشتغال کسب مهارت است و فرد می‌تواند با 3 تا 4 ماه و با صرف هزینه اندک می‌تواند برای خود و دیگران شغل ایجاد کند.
کد خبر: ۶۳۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 23 July 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر «رضا نصری» با تبریک هفته مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی آموزش‌های غیررسمی در استانی مانند ایلام که نیازمند مهارت آموزی است گام‌های بلندی برداشته، اما موفقیت این سازمان مستلزم همکاری سایر دستگاه‌ها و مخصوصا خانواده‌ها است .

وی گفت: مسئولان و خانواده‌ها باید بدانند نزدیکترین مسیر به اشتغال کسب مهارت است و فرد می‌تواند با 3 تا 4 ماه و با صرف هزینه اندک می‌تواند برای خود و دیگران شغل ایجاد کند.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: به دلیل شرایط بازار کار و عدم وجود بخش خصوصی قوی دانشگاه‌ها در مقابل دانشجو عقب‌نشینی کرده‌اند و این امر سبب شده فارغ‌التحصیلان از حداقل مهارت برخوردار باشند و نتیجه‌ی آن نیز وجود فارغ‌التحصیلان بیکاری است که حتی در مهارت پیش پا افتاده‌ای مانند ICDL می‌لنگند خانواده‌ها و مسئولان را نگران کرده است.

نصری با اشاره به شرکت فنی و حرفه ای استان در هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت و افت عملکرد در کسب مدال نسبت به دوره پیشین گفت: در استان به دلیل عدم وجود بخش خصوصی قدرتمند و ضعف بنیه مالی و عدم حمایت واقعی مسئولان ارشد استان نتوانستیم اردوی خوبی پیش از مسابقات برگزار کنیم در حالی که اولین مدال تاریخ را در مسابقات جهانی مهارت را یک ایلامی کسب کرده بود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل عدم کسب موقعیت درمسابقات ملی مهارت تغییرات بنیادین در المپیاد و تغییر نگاه به المپیاد جهانی است که در آن از تجهیزات المپیاد جهانی استفاده می‌شود و ما نتوانستیم تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنیم چون قبل از شروع المپیاد نیماز به تجهیزات را طی نامه‌ای به مسئولان اعلام کردیم و در سفر دکتر ربیعی به ایلام نیز این نیازها منعکس شد اما این نیازها بی‌پاسخ ماند.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان درباره اهمیت این مسابقات با بیان اینکه فردی که در المپیاد می‌تواند مدال بیاورد نه تنها برای اشتغال خودش دغدهه‌ای وجود نخواهد داشت بلکه می‌تواند برای سایرین اشتغال ایجاد کند و به عضویت بنیاد ملی نخبگان نیز درمی‌آیند، ادامه داد: نفرات برتر کنکور نیز به عضویت این بنیاد درمی‌آیند با این تفاوت که برای نفرات برتر کنکور هزاران نفر آموزش داده می‌شوند تا به آن چند نفر برسند و بعضا از کشور نیز خارج می‌شوند و یا در نهایت با احراز شغلی مانند پزشکی فقط برای خود شغل ایجاد می‌کنند در حالی که افراد مهارت‌آموخته برای چندین نفر شغل ایجاد می‌کنند و خود نیز از کمشور خارج نمی‌شوند.

نصری تاکید کرد: بازار آینده بازار دانشگاهی نیست چون بخش خصوصی طالب مهارت است و با کسی تعارف ندارد و دنبال شخص ماهر می‌شود.

وی با دعوت از دلسوزان جامعه، خانواده و مسئولان برای اطلاع‌رسانی و ورود به این حوزه از شبکه‌های خیّرین درخواست کرد افرادی که بنیه مالی دارند و فعالیت خیرخواهانه‌ای مانند مدرسه‌سازی انجام می‌دهند در ساخت کارگاه‌ها و تقبل هزینه المپیاد مهارت‌آموختگان همکاری کنند.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان ایلام با تاکید بر اینکه اشتغال ایجاد نخواهد شد مگر از طریق آموزش و آموزش حاصل نمی‌شود مگر با صرف پول و سرمایه‌گذاری، از استاندار و معاونان خواست از فنی و حرفه‌ای بازدید کنند تا در مواجهه با فراگیران در جریان نیازها و درخواست‌های آنان قرار گیرند.

نصری تاکید کرد: اکثر مراجعین و فراگیران فنی و حرفه ای طیف جوان هستند که گفتگوهای مدیران ارشد با آنان می‌تواند موجب ایجاد انگیزه برای کارآفرینی و اشتغال در آنها خواهد شد.

وی تصریح کرد: از آغاز امسال در قالب 9 برنامه‌ی آموزشی شامل آموزش در مراکز ثابت و شعب، آموزش در مناطق روستایی، عشایری و مناطق محروم و مرزجی ، آموزش در بنگاه‌های اقتصادی(صنایع، صنوف و معادن) ، آموزش در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی، آموزش در دانشگاه‌‌ها، آموزش سیار در مناطق شهری، آموزش در مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی یعنی افراد دارای معلولیت، معتادین بهبودیافته و سایر اقشار آسیب‌پذیر و آموزش در محیط واقعی کار تا پایان تیرماه 617 هزار و 345 نفر ساعت آموزش دیده‌اند.

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار