مدیرکل بنیاد شهید ایلام ؛
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: استقرار میز خدمت در ادارات نیازمند انجام مراحلی است که بنیاد شهید استان شاید اولین نهادی باشد که وسایل و تجهیزات نرم افزاری ، سخت افزاری و پاسخگویی در میز خدمت آن به صورت کامل برقرار شده است .
کد خبر: ۶۳۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷ 30 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سازمان اداري و استخدامي كشور مطابق بخشنامه شماره ۱۵۳۸۵۸۸ مورخ1396 دستورالعملی به ادارات و سازمان‌ها ابلاغ کرد که طی آن به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایت مندی آنان دستگاه های اجرایی و استانداری ها مکلفند نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای مفاد دستورالعمل" میز خدمت الکترونیکی" و آموزش متصدیان آن اقدام کنند.

این دستورالعمل که با عنوان "حقوق شهروندي در نظام اداري"مطرح شده، کلیه دستگاه های اجرایی را موظف می‌کند که نسبت به راه‌اندازی میزخدمت الکترونیکی تحت سامانه ای الکترونیکی و قابل دسترس از طریق وب و دستگاه های ارتباطی قابل حمل هوشمند، اقدام کنند.

تشکیل میز خدمت در استان ایلام به صورت جدیدی بعد ابلاغ دستور العملسازمان اداري و استخدامي كشور در مصلای نماز جمعه ایلام به منظور شفاف سازی و ارتباط مستقیم و بی واسطه مردم و مسئولان انجام شد.

که با حضور 14 اداره و سازمان در این میز خدمت در مصلای شهر ایلام از جمله : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی، رئیس سازمان جهادکشاورزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل کمیته امداد امام (ره)، مدیرکل بهزیستی، مدیرکل منابع طبیعی، شهردار ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیر شعب بانک ملی، مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل تامین اجتماعی برگزار شد .

اما یکی دیگر از نهاد های که در حال برگزاری مستمر و جدی این میز خدمت در استان می باشد اداره کل بیناد شهید و امور ایثارگران ایلام است که مدیرکل بنیاد شهید ایلام امروز در حاشیه برگزاری آن در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد : میز خدمت یک حرکت در مقابله با مبارزه با بروکراسی اداری، تسهیل در امورات ارباب رجوع و رسیدگی مستقیم به مراجعه کنندگان در دستگاه ها است .

وی افزود : بنیاد شهید یک نهاد مراجعه کننده محور است که در واقع تمامی افراد جامعه هدف همه روزه در حال مراجعه به بنیاد هستند.

وی یادآور شد : قبلا زمینه استقرار میز خدمت دراین اداره کل فراهم شده بود اما اکنون باتوجه به دستورالعملی که از سوی سازمان اداري و استخدامي كشور صادر گردید میز خدمت بنیاد شهید استان به صورت کامل تجهیز دایر شد و در حال ارائه خدمات به افراد جامعه هدف استان است .

رستمیان عنوان داشت : این اقدام تاثیر مثبی در بهبود حل و رفع بیشتر درخواست‌های از سوی ارباب رجوع به این نهاد و کاهش چرخه عمر حل و رفع مشکلات آنها شده است .

وی بیان داشت : با ایجاد میزخدمت مراجعه ارباب رجوع به تمامی مجموعه حذف شد و با متمرکز شدن کارکنان از جمله معاونین و کارشناسان حوزه های مختلف در یک نقطه باعث تسهیل درامورات جامعه هدف بنیاد شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام بیان داشت : این میز ارتقای رضایت مشتریان و بهبود میزان اعتماد آنها به بنیاد را بدنبال داشته است و باعت تسریع درروند رسیدگی به خواسته های و نیازهای رفع و رجوع هر چه بیشتر مشکلات مراجعه کنندگان شده که پیشنهاد می شود در بین دیگر دستگاه های اجرایی استان برای خدمات‌رسانی به اقشار مختلف مردم این میز خدمت به صورت کامل راه اندازی شود .

وی به عمده مراجعین میز خدمت بنیاد شهید اشاره کرد افزود : مراجعه جامعه هدف به بیناد در بخش های مختلف است که می تواند به مهم ترین آنها از جمله بحث اشتغال ،مسکن و برقراری امور معیشتی نام برد که این موارد در چارچوب قوانین و ضوابط اجرا می شود.

رستمیان ادامه داد: بعضی از دیگر مطالبات نامه های اداری و مکاتبات با دیگر دستگاه های استان است که سریعا انجام می شود و بعضی از دیگر از مطالبات نیز مانند اشتغال نیازمند زمان بیشتری بوده که با گذر مراحل خود به خود انجام می گیرد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار