معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همدان از پیش‌بینی جذب ۹ هزار حامی جدید تا پایان سال برای طرح‌های اکرام ایتام خبر داد.
کد خبر: ۶۳۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 31 July 2018
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همدان از پیش‌بینی جذب ۹ هزار حامی جدید تا پایان سال برای طرح‌های اکرام ایتام خبر داد.

به گزارش فارس، جمشید محمدی در تشریح طرح‌های اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد اظهار کرد: طرح اکرام ایتام مختص کودکانی است که پدر خود را از دست داده‌اند و طرح محسنین مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر آن‌ها از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادر هستند و یا پدر در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تأمین معاش خانواده نیست.

وی با بیان اینکه تشخیص نیازمند بودن خانواده‌ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می‌شود، افزود: خیران نیکوکار همدانی در سه ماهه نخست امسال ۴ میلیارد و ۲۱۱ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همدان ادامه داد: ۱۹ هزار و ۵۳۵ حامی از ۳ هزار و ۸۸۸ فرزند یتیم حمایت می‌کنند و در سه ماهه نخست امسال ۳ میلیارد و ۹۹۶ میلیون تومان با استفاده از شناسه مخصوص هر یتیم به حساب کودکان معنوی خود واریز کرده‌اند.

محمدی با اشاره به اینکه ۷ هزار و دو حامی نیز از ۳ هزار و ۳۸۶ فرزند محسنین حمایت می‌کنند، گفت: خیران یک‌میلیارد و ۲۱۴ میلیون تومان به حساب این ایتام واریز کرده‌اند.

وی در ادامه بابیان اینکه در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین، فرد خیر می‌تواند حامی تعدادی از این کودکان شود، خاطرنشان کرد: فرد حامی باید ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تومان به حساب هر یک از کودکان زیرپوشش خود واریز کند و پس از سه ماه پرداخت متوالی می‌تواند با هماهنگی کمیته امداد کودک تحت تکفل خود را ملاقات کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همدان میانگین کمک به هر یتیم و فرزند محسنین را ۵۳ هزار تومان عنوان کرد که ماهیانه به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود و اضافه کرد: در سه‌ماهه نخست سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان به فرزندان محسنین و ایتام زیرپوشش کمیته امداد همدان پرداخت شده که امسال کمک‌ها با ۷۷ درصد رشد همراه بوده است.

محمدی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا انتهای امسال با جذب ۹ هزار نفر حامی دیگر بتوانیم با تأمین نیاز‌های این فرزندان آینده‌ای روشن برای آن‌ها رقم بزنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار