رئیس اتاق بازرگانی مازندران تاکیدکرد:
رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان ابزار صادرات در دست بخش خصوصی نیست خواستار تلاش دولت برای رفع مشکلات شد و از میزان پایین مشوق های صادراتی برای تجار ایرانی گلایه کرد.
کد خبر: ۶۳۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 01 August 2018

ضرورت برخورداری صادرکنندگان ایرانی برابر با مشوق های صادراتی استاندارد دنیابه گزارش خبرنگار ما"عبداله مهاجر" با بیان اینکه بخش خصوصی در حال حاضر با چالش های زیادی مواجه است به موانع صادرات و مشکلات وتنگناهای پیشرو صادرکنندگان اشاره کرد و افزود: تجار ایرانی به دلیل عدم وصل به منطقه اوراسیا با چالش هایی مواجه هستند واین چالشها باید بررسی و ازسوی دولت چاره اندیشی و مرتفع گردد.
رییس اتاق بازرگانی مازندران، تصریح کرد؛ کشورهای هدف صادرات تجار مازندران عمدتا کشورهای سی آی اس و روسیه می باشند وظرفیت بازارهای ان کشورها گسترده می باشدو ما می توانیم با حمایت بیشتر دولت و مبادلات اقتصادی بیشتر برای اقتصادکشور ارزاوری داشته باشیم.

این کارشناس اقتصادی ،بهای نهایی محصولات را از دیگر مشکلات صادرات برشمرد و گفت: قیمت تمام شده محصولات کشور ما نسبت به سایر کشورها رقم بالاتری است وبراستی در چنین وضعیت اقتصادی، متاسفانه توان رقابت با محصولات دیگر کشورها نداریم.

عضواتاق بازرگانی ایران، با اشاره به اینکه تعرفه ترجیحی ۲۰ تا ۲۵ درصد قیمت تمام شده محصولات را تشکیل می دهد، افزود: اگر بتوانیم شرایط مدنظر را تامین کنیم می توان امیدواربود به اهداف ترسیم شده در حوزه صادرات برسیم
عضو شورای اداری استانداری مازندران درادامه حمل و نقل را از دیگر مشکلات فراروی صادرات بیان کرد و ادامه داد: تولیدکننده نمی تواند نگران صادرات نباشد و دولت باید برای رفع این دغدغه گره گشایی کند تا گشایش اقتصادی صورت گیرد

رییس اتاق بازرگانی مازندران، همچنین بر لزوم حمایت دولت از صادرکنندگان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر به تناسب صادرات، مشوق های صادراتی درنظر گرفته می شود و باید صادرکنندگان کشورما نیز از چنین مقیاس مشوق صادراتی برخوردار شوند
رئیس اتاق بازرگانی مازندران ، بخش حمل و نقل را یکی از موانع جدی پیشرو صادرات برشمرد و گفت: تجار برای صادرات از ماشین های برگشتی روسیه برای صادرات استفاده می کنند و صادرکننده برای صادرات باید ۱۰ روز منتظر بماند تا بتوانند آن را تهیه کند.واین اتلاف وقت وسرمایه چرخه سوداوری را کتد می کندو انگیزه صادرکنندگان را ضعیف می کند
وی با بیان اینکه ابزار صادرات در دست بخش خصوصی نیست و دولت متولی آن است بر لزوم تامین زیرساخت ها و ملزومات برای توسعه صادرات تاکید کرد.
مهاجر، مسائل بانکی را از دیگر دغدغه ها بیان کرد و گفت: سال گذشته ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تن در کشور مرکبات صادر شد اما شش هزار تن مرکبات از مازندران صادر شده است.
وی ادامه داد: غالب صادرات از ظرفیت های پیله وری، مرزهای عراق و ترکیه صورت گرفته است و باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا صادرات از طریق قانونی صورت گیرد.
عضواتاق بازرگانی ایران، حقوق گمرکی را از دیگر مشکلات فرارو صادرات خواندو برلزوم اصلاح حقوق گمرکی در راستای حمایت از بخش خصوصی تاکیدکرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار