مدیرکل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌گنندگان گفت: نظارت ویژه بر بخشی از کالاهای اولویت‌دار و‌ مورد نیاز مردم شامل گندم، برنج، گوشت، مرغ و روغن صورت‌گرفته و قیمت این کالاهای اساسی به صورت ثانیه‌ای رصد می‌شود.
کد خبر: ۶۳۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 01 August 2018
مدیرکل سازمان حمایت از حقوق مصرف‌گنندگان گفت: نظارت ویژه بر بخشی از کالاهای اولویت‌دار و‌ مورد نیاز مردم شامل گندم، برنج، گوشت، مرغ و روغن صورت‌گرفته و قیمت این کالاهای اساسی به صورت ثانیه‌ای رصد می‌شود.

 به‌گزارش تسنیم، مجید ارغنده‌پور در سومین همایش حمایت از حقوق مصرف کننده با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت استان و به میزبانی ملایر در سینما بهمن ملایر با حضور‌ جمعی از تولیدکنندگان و‌ مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: تا‌کنون 17 دوره این همایش سطح ملی برگزار شده است.

وی گفت: در اولین دوره این‌همایش‌ها تعداد متقاضیان تنها 32 کشور بود و این در حالی‌است که سال گذشته حدود 800  متقاضی و تولیدکننده در این همایش‌ها حضور داشته و گزارشی از فعالیت‌ و ‌عملکردهای خود ارائه کردند.

ارغنده پور با بیان اینکه در اولین دوره برگزاری همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان تنها 6 شرکت برگزیده انتخاب شدند  اما در سال گذشته با حضور  800 متقاضی ‌شرکت کننده تعداد 132 شرکت برگزیده معرفی شدند، افزود: این آمار نشان می‌دهد که نسبت به نخستین دوره برگزاری این همایش‌ها 25 برابر در تعداد متقاضیان و حدود 22 برابر بر تعداد برگزیدگان افزوده شده است.

وی با اشاره به پویایی اقتصاد ایران در ماه‌های گذشته ‌و اینکه  در حال به دست‌گرفتن برخی بازارهای جهانی در صنعت فولاد، پتروشیمی، شوینده‌ها، مواد‌غذایی و غیره بودیم‌، گفت: کشور ما در زمینه اقتصاد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و اقتصادی که حرف برای گفتن دارد تهی نیست.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و نظارت بر  سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، بیان‌کرد: اقتصادی که دارای پشتوانه بوده و‌حرف برای گفتن دارد در برابر اختلالات و فشارهایی که در زمینه یک سری سوء تدبیرها و بی‌فکری‌ها ایجاد شده باشد مقاوم است.

ارغنده‌پور  اولین و ‌مهمترین مزیت از نظر مصرف کنندگان را کیفیت کالاهای تولیدی و خدمات پس از فروش دانست و افزود: امروز دیگر نمی‌توان مانند گذشته  کالا را بدون دادن  اطاعات به مصرف کنندگان فروخت چون قبول نمی‌کند و لازم است در کنار ارائه کالا یکسری اطلاعات در زمینه بهترین زمان مصرف، چگونگی و تاریخ انقضاء کالا و غیره به مصرف کنندگان ارائه شود.

وی با بیان اینکه خدمات پس از فروش درمورد کالاهای سرمایه‌ای  مقوله بیشتری  را در بر گرفته و قبل، حین و پس ازفروش کالا  را شامل‌ می‌شود تا رضایت‌مندی بیشتر مصرف‌گنندگان را به دنبال داشته باشد‌، گفت:  سازمان ملی  حمایت از حقوق مصرف کنندگان ما را موظف کرده که فقط به فکر کیفیت و‌ خدمات پس از فروش نباشیم چرا که امروز ‌در دنیا به خدمات  احتمالی خسارت به برند هم اندیشیده می‌شود.

مدیر کل نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان دومین مقوله مورد توجه مصرف‌کنندگان را قیمت کالاها دانست و افزود:  با توجه به اتفافاتی که  اخیرا در بازار  مشاهده می‌شود نظارت ویژه بر بخشی از کالاهای اولویت‌دار و‌ مورد نیاز مردم شامل گندم، برنج، گوشت، مرغ و روغن صورت‌گرفته  و قیمت این کالاهای اساسی به صورت ثانیه‌ای رصد می‌شود.

وی با اشاره به فشار روانی که در ماه‌های اخیر با توجه به نواسانات قیت ارز و به تبع آن بالا رفتن قیمت برخی کالاها بر جامعه وارد شده است، گفت: برنامه‌ریزهای مدونی در سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان صورت گرفته و‌ کالاها با توجه به ضرورت گروه‌بندی شده‌اند.

ارغنده‌پور بیان‌کرد:  گروه اول که شامل کالاهای اساسی و‌ مورد نیاز مردم ‌هستند با ارز 3800 تومانی تهیه و تامین شده و گروه دوم که تامین مواد اولیه کارخانه‌ها و ‌واحدهای تولیدی است با ارز 4200 تومان  تامین می‌شود .

مدیر کل نظارت بر تشکل‌ها و سازمان نظارت بر حقوق مصرف کننده‌گان اظهار داشت : گروه سوم کالاهایی هستند که فروش اصلی جامعه نبوده و با توجه به اینکه در کشور تولید نمی‌شوند ارز سوم و شرایط توافقی برای واردات آنها اختصاص می‌یابد .

وی با بیان اینکه گروه‌ چهارم کالاهایی هستند‌ که لزومی به واردات آنها نیست  و با تکیه بر تولیدات داخلی می‌توان آنها را در کشور تهیه و تامین کرد،  افزود: در این راستا یکسری محدودیت‌ها برای حمایت  و رونق تولیدات داخلی  در نظر گرفته شده است .

 وی  از تشکیل ستاد مبارزه با گران فروشی و احتکار  در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان‌ خبر داد و افزود:  این ستاد تلاش می‌کند انبارهای احتکار کالا و فروشندگانی که از ارائه ‌کالا به مشتریان خودداری می‌کنند را رصد‌ کرده  و برخورد قانونی مناسب انجام  دهد.

وی   با اشاره به اینکه برای رسیدن به بازاری آرام و به دور از فشارهای روانی همکاری و ‌مشارکت همه ‌مردم و مسئولان لازم‌ و ضروری است، افزود:  انجمن حمایت از مصرف کنندگان درهمه استانها و شهرستانها تشکیل شده‌ و‌ مردم می‌توانند با عضویت در این انجمن‌ها  صدای خود را به‌گوش مسئولان برسانند.

ارغنده با اشاره به اینکه رصد کالا به‌کالا در سطح‌ ملی در حال انجام است و هرکجا ‌که مشکلی باشد سازمان‌ حمایت از حقوق مصرف کننده  برای حل مشکل ورود پیدا می‌کند، گفت: استانداران هر استان نیزموظف شدند جلسات تنظیم بازار را به صورت مستمر و ‌هفتگی برگزار کنند و هر کجا‌که نقطه کوری در بحث تامین و توزیع  وجود دارد ضروری‌است  وارد شده و مشکل را برطرف کنند.

به گزارش تسنیم درپایان  مراسم از16  شرکت‌ و‌تولید‌کننده برتراستان ‌و شهرستان تجلیل  شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار