مدیرکل پزشکی قانونی همدان مصرف مشروبات الکلی را زمینه‌ساز بسیاری از نزاع‌ها دانست و گفت: در 10 ماه ابتدای امسال یک نفر به دلیل سوء‌مصرف الکل در استان جان خود را از دست داده است.
کد خبر: ۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲ 21 February 2015
مدیرکل پزشکی قانونی همدان مصرف مشروبات الکلی را زمینه‌ساز بسیاری از نزاع‌ها دانست و گفت: در 10 ماه ابتدای امسال یک نفر به دلیل سوء‌مصرف الکل در استان جان خود را از دست داده است.

علی‌احسان صالح در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی زمینه‌ساز بسیاری از حوادث مانند سوانح رانندگی و نزاع‌های خیابانی است، اظهار کرد: در 10 ماه ابتدای امسال یک نفر به دلیل سوء مصرف الکل در استان جان خود را از دست داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار دو نفر بوده کاهش داشته است.

وی به آسیب‌های جسمی و روانی ناشی از سوء مصرف و اعتیاد به الکل اشاره کرد و افزود: سوء مصرف و اعتیاد الکل عامل بروز اختلالات روانی بوده و می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد بسیاری از حوادث، جرائم و آسیب‌های اجتماعی شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی با پدیده سوء مصرف و اعتیاد به الکل همراه است، گفت: با وجودی که در کشور ما به خاطر رعایت مبانی شرعی و فرهنگی، مصرف مشروبات الکلی کمتر از دیگر کشورهاست اما گستردگی عوارض مصرف الکل ایجاب می‌کند برای جلوگیری از آثار سوء آن، توجه جدی به این معضل شود.

این مسئول قضایی استان در ادامه با اشاره به کاهش 32 درصدی آمار بررسی تست الکل در هوای بازدمی از افرادی که توسط مراجع قضایی و انتظامی به پزشکی قانونی معرفی شده‌اند گفت: در 10 ماه ابتدای امسال 15 نفر و در مدت مشابه سال قبل 22 نفر به آزمایشگاه این اداره کل معرفی شدند.

وی از افزایش هفت درصدی ارجاع نمونه‌های الکل غیر بیولوژیکی خبر داد و گفت: در 10 ماه ابتدای امسال 95 مورد و در مدت مشابه سال قبل 88 مورد از انواع مختلف مشروبات الکلی توسط پلیس و دستگاه قضایی کشف و به این مرکز ارجاع داده شده است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار