مدیرکل بهزیستی ایلام؛
مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: بر اساس آمارهای کلی و ارزیابی های انجام گرفته نیمی از افرادی که در جهان اقدام به خودکشی می کنند، به بیماری افسردگی مبتلا هستند.
کد خبر: ۶۵۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹ 12 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  زهرا همتی در نشست آموزشی، توجیهی برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ایوان افزود: بر اساس همین بررسی های انجام شده بین 60 تا 70 درصد افرادی که خودکشی می کنند، دچار اختلالات روانی یا جسمی هستند.

وی با بیان اینکه بیشتر افراد اقدام کننده به خودکشی دارای اختلافات خانوادگی هستند، یادآور شد: این آسیب پدیده ای چند وجهی است که علل و عوامل مختلفی دارد.

مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: بسیاری از خودکشی ها در این استان بدون برنامه قبلی صورت گرفته و بصورت ناگهانی است که این مساله بیانگر عدم داشتن مهارت های زندگی از سوی این افراد است.

همتی با بیان اینکه کنترل آسیب های اجتماعی نظیر خودکشی نیازمند احساس مسئولیت اجتماعی قوی است، ادامه داد: با توجه به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی با عنوان مشارکت جمعی این مساله باید مورد توجه قرار گرفته و با عزمی همگانی برای مقابله، کنترل و کاهش این معضل تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه شیوه های خودکشی امروزه در این استان تغییر یافته است، افزود: یکی از مناطق این استان که دارای آمار بالای این آسیب است ایوان بوده که در این زمینه با مشارکت سازمان های مردم نهاد 50 گروه خودیار تشکیل و در زمینه پیشگیری از این آسیب فعالیت می کنند.
همتی اظهار کرد: پدیده خودکشی در نتیجه عوامل متعددی نظیر زیستی، اجتماعی، روانی و ... بوده و بر عکس باور عامه تنها به علت فقر و بیکاری نیست.

وی بر ضرورت تقویت تاب آوری مردم تاکید کرد و گفت: همچنین تقویت مهارت های زندگی نظیر حل تعارض، فرزند پروری، حل مساله و غیره از دیگر نیازهای فردی بوده که موجب افزایش آگاهی اشخاص و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی جوامع و خانواده ها در حوزه های مختلف می شود.

به گفته مدیر کل بهزیستی ایلام، مراکز مشاوره این سازمان بصورت حضوری و تلفنی آمادگی کامل دارند تا در این زمینه به عموم مردم مشاوره های مختلف را ارایه دهند.

وی مسئولیت این اداره کل در زمینه پیشگیری از خودکشی را در زمینه کمیته آموزش و اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این کمیته های غربالگری، درمان، پژوهش و آمار و داده، محدود سازی و دسترسی توسط دانشگاه علوم پزشکی و کمیته توانمندسازی نیز با مسئولیت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این حوزه فعالیت دارند.

در این نشست مسولان استانی و محلی ، کارشناسان دستگاه های اجرایی این شهرستان، دهیاران، اعضا شورای شهر و روستا، مددکاران، اعضا تیم های فوریت های پزشکی، مراکز اورژانس، روحانیان و افراد کلیدی و موثر این شهرستان حضور داشتند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
دراین همایش کاربردی بجز روسای ادارات مددکاری حضور نداشت بدبختی اینکه هزینه میشود امام روسا شرکت میکنند که برخورد مستقیم با مردم ندارند ومددکاران مورد توجه قرارنمیگیرند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار