رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت یکی از شهروندان در اینستاگرام خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵ 16 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ علی جمالی در این خصوص اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر اینکه توسط فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای وی مزاحمت ایجاد شده و با انتشار تصاویر خصوصی، موجبات هتک حیثیت وی را فراهم آورده است موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات و اقدامات فنی و تخصصی پلیسی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی با هماهنگی مراجع قضایی متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به جرم ارتکابی اقرار و اظهار کرد: تصاویر خصوصی را از صفحه اینستاگرام شاکی برداشته و از وی خواسته که پیج متهم را فالو کند اما در پی رد درخواست، در صدد انتقام جویی از وی برآمده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: ماده ۱۶ قانون جرایم رایانه‌ای مقرر کرده است: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر ۲ مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا ایلام به کاربران به خصوص خانواده‌ها توصیه کرد: در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود و فرزندانشان نهایت دقت و تلاش را داشته باشند و مانع از انتشار آنها در فضای سایبری شوند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت طلب از این تصاویر وجود دارد و باعث هتک حیثیت آنان خواهد شد.

سرهنگ جمالی در پایان گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده با جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار