معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاتدار ایلام گفت: تسهیلات مرحله دوم اشتغال روستایی استان باید به سمت ایجاد طرح های بزرگ هدایت شود.
کد خبر: ۶۵۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 18 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ ایوب درویشی  در نشست تخصصی کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: دستگاه های تخصصی باید مراقبت کنند تسهیلات به اشتغال منجر شود، باید حمایت ، نظارت و تسهیل گری در همه مراحل پرداخت تسهیلات صورت گیرد تا از جهت گیری خود منحرف نشود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش جمعی مرحله اول تسهیلات اشتغال روستایی به خوبی جذب شد و استان عملکرد قابل قبولی در این بخش داشت.

معاون استاندار ایلام افزود: سهم استان در مرحله دوم یک هزار و 150 میلیارد ریال است که بیشتر باید در قالب ایجاد اشتغال برای مددجویان نهادهای حمایتی سوق داده شود، به همین خاطر باید تعداد افراد بیکار واقعی این نهادها مشخص و در صورت نیاز به آموزش مهارت های لازم را فرا گیرند.

درویشی گفت: این تسهیلات در مرحله دوم باید به سمت کارهای تشکلی، جمعی و هدفمند کردن تسهیلات باشد و زنجیره تولید و خوشه ها تکمیل شود.

وی یاداور شد: دستگاه های تخصصی باید بیشتر دقت کنند و همچنین نظارت مستمر آنها برای ایجاد اشتغال با توجه به تسهیلات پرداختی محسوس باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز در این نشست گفت: باید به سمت طرح های بزرگ برویم که ایجاد اشتغال پایدار و بیشتری دارند و به خوبی می توان نظارت بر آنها انجام داد.

سید محمدتراب میری اظهار داشت: سهم جهاد کشاورزی از تسهیلات در مرحله اول 46 درصد بود که 62 درصد آن جذب شد.

وی ادامه داد: حدود یک هزار و 23 طرح با 700 میلیارد ریال در مرحله اول در بخش کشاورزی و در زیربخش های دام و طیور، عشایری، مکانیزاسیون دام پروری، باغات و .... جذب شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گفت: سهم این نهاد در مرحله دوم از مجموع یک هزار و 150 میلیارد ریال تسهیلات 850 میلیارد ریال است که باید در جهت اشتغال مددجویان تحت پوشش جذب شود.

ضیاء رضایی تاکید کرد: یک هزار و 300 نفر از افراد تحت پوشش این نهاد برای دریافت این تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که 530 میلیارد ریال در مرحله اول جذب شده است.

وی اضافه کرد: بخشی از افراد تحت پوشش با کمک این تسهیلات با ایجاد طرح های خرد دارای استقلال مالی شده اند و امیدواریم با جذب کامل این تسهیلات بخشی از مشکل اشتغال مددجویان برطرف شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار