تابناک ایلام
معاون فرماندار آبدانان گفت: اجماع مسئولان و آگاه سازی مردم ابزار مهمی در استفاده بهینه از منابع آبی و ذخیره سازی این مایع حیاتی برای نسل‌های آینده است.
کد خبر: ۶۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 25 July 2015

معاون فرماندار آبدانان گفت: اجماع مسئولان و آگاه سازی مردم ابزار مهمی در استفاده بهینه از منابع آبی و ذخیره سازی این مایع حیاتی برای نسل‌های آینده است.

به گزارش تابناک ایلام ،«ابراهیم مرادخانی» در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان آبدانان اظهار کرد: مدیریت صحیح منابع آب و صیانت از این منابع حیاتی وظیفه کلیه افراد و دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: اجماع مسئولان و آگاه سازی مردم ابزار مهمی در استفاده بهینه از منابع آبی و ذخیره سازی این مایع حیاتی برای نسل‌های آینده است.

معاون فرماندار آبدانان در ادامه ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، رعایت الگوی کشت و پرهیز از کشت محصولات پرمصرف آب را از جمله راهکارهای مدیریت منابع آبی اعلام کرد.

«سبزواری» رئیس دادگستری شهرستان آبدانان نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: یکی از چالش‌هایی که در شهرستان وجود دارد کمبود منابع آبی با توجه به نیاز بالای شهرستان است که ما باید مصرف آب را در این زمینه مدیریت کنیم .

وی با بیان اینکه دغدغه و اهمیت اصلی، مشکل آب است و ما نباید از کنار این مسئله به آسانی عبور کنیم،گفت: سیاست دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم این است که رسالتش ایجاب می‌کند که در بحث صدور احکام قطعا برخورد کرده و ما قاطعانه در بحث حفاظت از منابع آب با متخلفین برخورد خواهیم کرد .

«بهمن فرجی» مدیر امور آب شهرستان‌های دره‌شهر و آبدانان ضمن ارائه گزارشی از وضعيت منابع آب شهرستان تصریح کرد: جلسه شورای حفاظت از منابع آب به منظور ایجاد وحدت رویه اجرایی و نظامند کردن بهره‌برداری، حفاظت از منابع آب برای توسعه پایدار و نیز در جهت به تعادل رسیدن منابع و مصارف آب در شهرستان تشکیل شده است.

در پایان جلسه حاضرین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و مواردی همچون شناسایی بهره‌برداران غیرمجاز و معرفی آنها به مراجع قضایی، آموزش و اطلاع رسانی دهیاران در خصوص شناسایی بستر و حریم رودخانه‌ها و برخورد با متعرضین به منابع آب و حریم رودخانه‌ها، همکاری و تعامل اعضای شورای حفاظت از منابع آب در جهت برخورد با متخلفین به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار