کد خبر: ۶۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 25 July 2015
انتخابات یکی از مهم ترین عوامل تفاوت ساز و ایجاد کننده ی دیوار حائل میان نظام های استبدادی و توتالیتر که دارای نظام سیاسی بسته میباشند با نظام های دموکراسی و مدرن که دارای سیستم سیاسی باز هستند میباشد که تبلور عقلانیت در جامعه محسوب میگردد .
در تمام متون سیاسی و ادوار تاریخی بر حقانیت و الزام و اهمیت ان تاکید فراوان گردیده است و این اهمیت و ضرورت از سوی اندیشمندان زیادی نظیر توماس هابز- جان لاک و زان زاک روسو که اصحاب قرار داد اجتماعی هستند مطرح گردیده است . اما ان چه که از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار میباشد به کار گیری شیوه های عقلانی و مدرن در کنش و رفتار های انتخاباتی است .
انتخابات یکی از مهم ترین اصول اساسی جوامع مدرن و توسع یافته است که به عنوان معیاری برای ارزیابی میزان نو سازی و علانیت به کار گرفته میشود شایان ذکر است انچه که مهمتر از خود انتخابات میباشد شیوه ی کنش انتخاباتی و نحوه ی تبلیغات انتخاباتی است که میبایست همانند خود انتخابات دارای ساختار مدرن وعقلانی باشد باید در شیوه های کنش و تبلیغات انتخاباتی نوسازی و دگرگونی رخ دهد وشیوه های غیر مدرن و غیر عقلایی از صحنه ی انتخابات محو گردند وکنش های مدرن و عقلایی در دال مرکزی انتخابات قرار گیرند .
اگر شیوه های کنش و تبلیغات انتخاباتی نو سازی نشوند قطعا افرادی که وارد این عرصه میشوند به شدت متضرر میگردند چرا که به کار گیری کنش و تبلیغات غیر مدرن و غیر عقلایی نه تنها باعث افزایش و هدر رفت هزینه ها –منابع مالی – زمان و پتانسیل افراد میگردد بلکه با ایجاد توهم کاذب و تلقین های نادرست وپیش بینی های غیر واقعی افراد را از درک واقعیت ها به دور نگه میدارد .اگر افراد با این شیوه های غیر مدرن و غیر عقلایی وارد این عرصه ی مهم –استراتزیک و حساس – شوند قطعا در اقیانوسی انتزاعی غرق میشوند که توان و فرصت درک و شناخت فضای عینی وواقعی جامعه را از دست میدهند .
لذا اصلی که دال مرکزی کنش و تبلیغات انتخاباتی را تشکیل میدهد این است که افراد باید بیشترین پتانسیل و وقت خود را معطوف به احزاب نمایند و با دیدگاه و نگرشی حزبی وارد عرصه شوند زیرا حذب مهم ترین عامل کسب قدرت است و با توجه به نفوذ بالایی که درجامعه دارد از برد فراوانی برخوردار است و قادر است تا به راحتی افراد را از واقعیت های صحنه ی سیاست و ساختار قدرت اگاه سازد و عقلانی ترین کنش های انتخاباتی را در جامعه ایجاد مینماید از دیگر مزایای کنش و تلیغات انتخاباتی با استفاده از کانال های حزبی جلو گیری ازهدر رفت سرمایه – وقت و پتانسیل افرد و منابع مالی میباشد که از ایجاد پیش بینی های غیر واقعی در باره ی نتیجه ی انتخابات جلوگیری مینماید .
حزب یکی از مهمترین و اساسی ترین ارکان تاثیرگذار در جامعه است که فلسفه ی وجودی و کار ویزه ی اصلی ان قدرت میباشد . فضای امروزی استان ما ایجاب میکند که کاندیدها با احتمام ورزیدن به حزب و روی اوردن به کار حزبی از کنش های غیر مدرن جلو گیری نمایند.
اینکه برای رسیدن به قدرت همه به میدان نبرد سیاسی بیایند هنر نیست – هنر ان است که افراد مهم ترین برنامه ها و خواسته های خود را بر یک اصل اساسی به نام حزب بنا نمایند و با تکیه بر مهمترین پشتوانه خود که همان حزب مورد نظرشان است اقدام به کنش انتخاباتی کنند و در طی یک قرار داد اجتماعی میان اعضای حزب خود از بخشی از حقوق خود صرفه نظر کرده و یک نفر که در ساختار و تشکیلات حزبی انها دارای اکثریت آرائی است به عنوان کاندیدای مورد نظر خود به جامعه معرفی نمایند تا ضمن جلو گیری از هدر رفت پتانسیل و سرمایه و منابع مالی – با به کار گیری شیوه های حزبی و مدرن و عقلانی از مزایای فراوان و سازنده ی این مدل کنش انتخاباتی و تبلیغاتی بهره مند گردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار