با احترام به نظر استاندار محترم در انتخاب شیوه مدیریتی اشان خصوصا در این مورد خاص ،اجرای امریه پایان ماموریت نیروهای مامور از آب وتاب افتاد و برای خالی نماندن عریضه !چند نفر فاقد لابی و نفوذ را از مجموعه منفک وتتمه آن نیز امروز یقه مجید زرگوشی معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری مهران را گرفت .
کد خبر: ۶۶۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 30 September 2018

تابناک ایلام::مدیریت کردن ،تدبیر نمودن وبه کار بردن شیوه ها ومتد مختلف مدیریت در راستای پیشبرد امور در زمره وظایف یک مدیر است . اوست که خیر وصلاح دستگاه را به خوبی تشخیص داده وبر اساس رسالتی که به وی واگذار شده ،باید به پیشبرد امور همت گمارد .

درکنار مواردمطروحه فوق  ،پاسخگو بودن به کارکنان مجموعه وخلایقی که چشمشان به تدبیر مدیر است و تن دادن به نظارت های قانونی وجوابگو بودن در مقابل رفتار و بازخوردهایی که در شیوه اعمال مدیریت به وی بر می گردد ،از جمله مواردیست که یک مدیر باید همیشه به آن امعان نظر داشته باشد ،چراکه مدیریت هیچ منافاتی با پاسخگو بودن ندارد!

با علم به ضرورت آزادی عمل ،استقلال فکری وعملی مدیران ارشد ومیانی استان ،این راهم باید عرض کنیم که پیش نیاز یک مدیر موفق ،تا بتواند با فراق بال و بدون قرار گرفتن در زیر سنگینی فشارهای خارج از دایره مدیریت ،مجموعه را با خود همراه نماید تا در نیل به اهداف ترسیم شده از آن بهره برداری مطلوب نماید ،رعایت عدل و انصاف وعدم نگاه تبعیض آلود به چینش زیر مجموعه است .

با عبور از این مقدمه ،پیشاپیش باید عرض نماییم که دنبال تحت شعاع قرار دادن عملکرد مدیران ارشد ومیانی استان نیستیم ،اما بروز برخی اتفاقات ،حوادث و انتشار برخی خبرها از گوشه واکناف دستگاههای تحت تصدی ،چیزی نیست که بتوان بر آن چشم بست ویا رسالت را فدای مصلحت های ساختگی نمود.

موضوع پایان ماموریت نیروهای مامور به وزارت کشور که در بدو ماموریت سلیمانی دشتکی در استان ایلام مطرح شد،مطالبه مردم استان نبود ،بلکه موضوعی بود که بعنوان یک طرح در راستای افزایش اعتماد به نفس کارشناسان شاغل در استانداری ،فرمانداری ها وبخشداریهای استان و کادرسازی در این مجموعه ها دنبال شد . اقدامی که اگر دراجرای آن عدالت و انصاف مورد اهتمام قرار می گرفت ،فی النفسه کار مطلوب واثرگذاری محسوب می شد.

اما باوجود اولتیماتوم ها چندباره ،تکرار این مهم در جلسات مختلف ،درنهایت این مولفه های تاثیرگذارغیر قابل پیش بینی بود که توانستند این تصمیم مهم را تحت شعاع قرار داده و اجرای آن را با اما واگرها وشروط شروطهایی همراه سازد .برخی را از گردونه خارج وبرخی را ماندگار نمودند تا ازاین طریق یکی از مهمترین مولفه های مدیریتی یعنی عدالت وعدم تبعیض را بصورت عریان در پیشگاه ناظران قرار دهند.

با احترام به نظر استاندار محترم در انتخاب شیوه مدیریتی اشان خصوصا در این مورد خاص ،اجرای امریه پایان ماموریت نیروهای مامور از آب وتاب افتاد و برای خالی نماندن عریضه !چند نفر فاقد لابی و نفوذ را از مجموعه منفک وتتمه آن نیز امروز یقه مجید زرگوشی معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری مهران را گرفت .

امروز در حالی خبر ابلاغ پایان ماموریت معاونت سیاسی واجتماعی فرمانداری مهران از سوی فرماندار این شهرستان را در خروجی برخی رسانه ها وکانالهای تلگرامی مطالعه نمودیم که مهران این روزها مرکز ثقل تصمیم گیری بزرگان کشور واستان شده است . چرا که امروز مهران گرانیگاه وکانون تصمیم گیری برای یک اتفاق بزرگ سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی وامنیتی است و دست بردن در ارکان مدیریتی آن در بهبوحه این اتفاق مهم می تواند چالش برانگیز باشد.

قصد دفاع از هیچ فردی را نداریم ،اما به طراحان ،تصمیم سازان ومجریان این طرح توصیه می شود که اولا زمان حال حاضر ،زمان  مناسبی برای  جابجایی ها نیست و بطور قطع در آستانه برگزاری کنگره بزرگ اربعین ،دود ناشی از این تصمیم ناصحیح اول به چشم فرماندار کم تجربه این شهرستان (به لحاظ برنامه های اربعین) و ثانیا مجموعه ستاد اربعین استان به لحاظ محروم شدن از تجربیات واندوخته های  سه ساله زرگوشی خواهد رفت .

نهایتا اینکه ،چنانچه مجموعه استانداری ایلام بر اجرای  تام وکمال این طرح اصرار دارند،باید غربالها را کنار گذاشته وبا اعلام ختم  ماموریت تمامی نیروهای مامور در بدنه استانداری وفرمانداریها ،از شکل گیری شائبه فشار بیرونی اهل قدرت به مدیران ارشد استان در راستای چشم پوشی از پایان ماموریت سوگولی ها خودداری نمایند . اگر چه نباید از وجود طرح های در آستین !برای جایگزینی معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری این شهرستان و خوابهایی که برای پسا بازنشستگی جناب فرماندار دیده اند غافل شد!

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار