مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از اختصاص 315 میلیون تومان از اعتبارات ملی برای پروژه‌های معاونت میراث فرهنگی ابلاغ خبر داد.
کد خبر: ۶۶۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 01 October 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: از این مقدار اعتبار مبلغ 1000 میلیون ریال به صورت نقدی برای ساماندهی و مرمت قلعه کنجانچم، 200 میلیون ریال بصورت اسناد خزانه برای ایمن سازی مخزن مرکزی و 450 میلیون ریال برای سایت موزه دره شهر و 1500 میلیون ریال برای ساماندهی و حفاظت شهر تاریخی سیروان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه شرح خدمات این پروژه‌ها توسط کارشناسان در حال تهیه است و بعد از طرح و تأیید در شورای فنی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: شرح خدمات ساماندهی و حفاظت شهر تاریخی سیروان تهیه و بزودی اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام نصب تابلو سنگی ورودی روستا و کنار بنای «گُمه کو» ، حفاظت دو بخش پل تاریخی عرصه اثر،پاکسازی نمونه ‌ ای از بناهای زیرزمینی و انجام حفاظت اولیه، فنس ‌ کشی بخش ‌ های پاکسازی شده، کانال ‌ کشی خشکه‌چین با توری گابیون یکی از کوچه ‌ ها، پاکسازی اطراف آثار تاریخی از گیاهان، آشغال و عوامل مخرب محیطی و انجام حفاظت اولیه و حفاظت دهنه طاق ‌ های موجود داخل عرصه را از دیگر کارهایی اعلام کرد که با این اعتبارات ابلاغی انجام خواهد گرفت./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار