دکتر نوذری ؛
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: ریشه مشکلات را باید بیشتر در موضوع های فرهنگی دنبال و جستجو کرد هرچند نهادینه سازی مسائل فرهنگی گاهی سالها طول می‌کشد اما نتایج بهتری را بدنبال دارد.
کد خبر: ۶۶۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹ 13 October 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  محمد نوذری  در نشست شورای راهبردی جمعیت استان ایلام اظهار داشت: برای رفع مسائل اجتماعی و فرهنگی باید با در نظر گرفتن شرایط محیطی، جغرافیایی و جمعیتی نسبت به رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی اقدام کرد.

وی افزود: باید دستورالعمل های کلی در مسائل اجتماعی کنار گذاشته شود و با توجه به شرایط خاص هر منطقه اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

معاون سیاسی استاندار ایلام یادآور شد: کشورمان در اواخر دهه 50 و دهه 60 دارای بالاترین رشد جمعیت با 4.7 درصد در دنیا بود که جنبه کمی آن بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

نوذری با بیان اینکه جمعیت دارای 2 بعد رشد کیفی و کمی است، گفت: مبنای توسعه در دنیا داشتن جمعیت با کیفیت است و نمی توان با توجه صرف به بعد کمی برنامه ریزی مناسبی برای رفع مسائل و مشکلات این بعد صورت داد.

وی تاکید کرد: ریشه مشکلات را باید بیشتر در موضوع های فرهنگی دنبال و جستجو کرد هرچند نهادینه سازی مسائل فرهنگی گاهی سالها طول می‌کشد اما نتایج بهتری را بدنبال دارد.

معاون استاندار ایلام با بیان اینکه تلاش برای افزایش جمعیت کشور و حفظ جوانی و شادابی آن کار ساده‌ای نیست، گفت: باید به سمت جمع آوری آمارهای کیفی جمعیت از جمله آموزش، سواد، میزان سرانه ملی، غذا، محیط زیست و زیرساخت ها قدم برداریم.

نوذری با اشاره به جوان بودن جمعیت استان ایلام، افزود: بخشی از آسیب های اجتماعی جامعه جوان طبیعی است و انتظارات جوانان نیز در زمینه های اقتصادی، معیشتی و اجتماعی جزئی از این آسیب ها هستند و هر جامعه ای با آن روبرو است.

به گفته معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام جنگ در دنیای امروز جنگ فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای است و در این راستا باید آموزش و مهارت های زندگی در حوزه آسیب های اجتماعی را افزایش داد و مراکز مشاوره را نیز تقویت کرد.

نوذری اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد نیز در راستای مشارکت جوانان و رفع مشکلات در زمینه آسیب های اجتماعی تاثیر بسزایی دارند که باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.

وی نقش خانواده ها در مشارکت و تربیت فرزندان را موثر دانست و گفت: خانواده ها باید با تربیت صحیح، فرزندان خود را مشارکت جو بار آورده و آنها در انجام کارهای جمعی تشویق کرد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار