همانگونه که برخی رسانه های استان کرمانشاه بدان اشاره داشته اند ؛در جلسه کمیه انتصابات سازمان میراث فرهنگی کشور ،"علی فعله گری" مدیرکل سابق میراث فرهنگی این استان ویکی از پر حرف وحدیث ترین مدیران این حوزه بعنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام انتخاب شده اند.
کد خبر: ۶۶۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 14 October 2018

تابناک ایلام ::ماههاست موضوع تغییر برخی مدیران دستگاههای اجرایی استان بعنوان یک مطالبه جدی در دستور کار سیاسیون ودغدغه مندان استان قرار گرفته است .با تغییر مدیریت ارشد استان برخی از این مدیران تغیییر وبسیاری نیز بدلایلی کماکان در مقابل این تغییرات مقاومت می کنند.

شاید در بین دستگاههای اجرایی ،تغییر مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری استان یکی از پر بحث ترین واما دامنه دار ترین آنها بوده است . هرچند نگاه غلط برخی از سیاسیون ،این تصور را رقم زده تا میراث در زمره دستگاههایی قرار گیرد که از آن تحت عنوان جهیزیه سیاسیون یاد شود و بر پایه این تصور و نگاه ،به دنبال قالب کردن یک چهره سیاسی بر راس مدیریت آن باشند ،اما بی گمان در جه اهمیت این دستگاه ونقش آن در توسعه همه جانبه استان ،حساسیت تغییر مدیر آن را برای رسانه ها ودلسوزان این حوزه دو چندان کرده است.

اصرار بر تغییر مدیریت فعلی نه به خاطر مسایل سیاسی ،جناحی وقومی ،بلکه بخاطر به درازا کشیدن عمر مدیریت و آسیبهای متعاقب آن ومهمتر ازهمه لزوم گردش نخبگان و استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص درون سازمانی در راستای بالفعل سازی ظرفیتهای بالقوه این دستگاه برای توسعه اقتصادی استان است.

هر چند تاکنون از گزینه های متعددی برای تصدی مدیریت این دستگاه یاد شد که قاطبه آنها نیروهای غیر متخصص ،سیاسی وغیر مرتبط و مهمتر از همه برن سازمانی بوده اند ،اما انتشار خبری در خصوص تلاش برای  انتصاب مدیر پیشین اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه در برخی رسانه ها وکانالهای مجازی این استان ،موجی از نگران دربین کارکنان،مدیران وهمچنین دغدغه مندان میراث فرهنگی استان ایجاد کرده است.

همانگونه که برخی رسانه های استان کرمانشاه بدان اشاره داشته اند ؛در جلسه کمیته انتصابات سازمان میراث فرهنگی کشور ،"علی فعله گری" مدیرکل سابق میراث فرهنگی این استان ویکی از پر حرف وحدیث ترین مدیران این حوزه بعنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام انتخاب شده اند.

براساس اطلاعات منتشر شده دراین رسانه ها ،علی فعله گری یکی از نزدیکان ومنصوبان معاون اول دولت احمدی نژاد بوده که عملکرد ضعیف در حوزه مسئولیتشان ،تذکر دوتن از نمایندگان استان کرمانشاه به رییس جمهور را در پی داشته است .

باتوجه به سیر عزل های این مدیر در کسوت مدیرکلی میراث فرهنگی کرمانشاه وکیش ،و کارنامه غیر قابل سیاسی ایشان که در ان مخالفت جدی با دولت روحانی خودنمایی می کند ،در صورت صحت این خبر ،این سوال مطرح می شود که میراث فرهنگی کل کشور بر چه اساسی این مدیر فاقد کارنامه قابل قبول را برای مدیریت استان ایلام برگزیده اند !؟

اگر این خبر فقط در حد گمانه زنی رسانه ای نباشد ،واقعا نمایندگان استان در مجلس و استاندار ایلام در کجای این تصمیم گیری قرار دارند؟ اگر واقعا سازمان میراث فرهنگی با مشورت مسئولین ونمایندگان استان مبادرت به انتخاب این مدیر نموده اند ویا اینکه با پیشنهاد استاندار ایلام این انتخاب صورت گرفته باشد باید در قبال انتخاب نادرست خود پاسخگوی افکارعمومی استان و دغدغه مندان حوزه میراث فرهنگی باشند !انشااله که این گونه نباشد !

حتی اگر این خبر درراستای محک زدن واکنش افکار عمومی استان منتشر شده باشد ،جای بسی تاسف وتاثر است که انتخاب این مدیر برای استان با سبقه تاریخی وفرهنگی همچون ایلام ،انتقاد فعالان سیاسی و رسانه ای استان کرمانشاه را برانگیخته ،اما مسئولین ورسانه های استان در قبال این انتخاب مهر سکوت برلبان خود زده اند !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
پهلوانی و ناو کرمانشان تیاید و گرده منالگان ارای ایمه مدیر کولی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
ازاینکه مدیرکل فعلی بسیار ضعیف عمل کرده ومدت شش سال است که هستند وهیچ برنامه ای ندارند وادارهرکل رها شده هیچ شکی نیست.اینکه چرا تا حالا مانده وهمراه دولت نیست ؟ واینکه اختلاف استاندار با نمایندگان این اداره را به قهقرا برده وخیلی سوالات دیگر که جوابی برای آنها نیست....
اما سوال جدی از استاندار ونمایندگان اینه که چرا با وجود کارشناسان توانمندی که داره از این ظرفیت استفاده نمیشه وچشمشون به مدیران مخلوع شهرهای دیگه اس.متاسفم برای استاندار ونمایندگان. تا کی باید ایلام فدای تیم کشی شما شود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
باسلام به حضور مدیر تابناک
مدیر میراث فرهنگی استان ضعیف ترین مدیر کل در سطح کشور است
ولی بایستی این اداره تعیین تکلیف بشه واز کارشناسان داخلی سازمان ایلام منصوب بشه بهتر هست
بینوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
ای داد و بیداد..موندم بخندم از این بدبختی یا گریه کنم ...از شنبه زاده کم کشیدیم حالا نوبت یکی مثل ایشانه ...آقا یکی این فکر این غضنفر دولت(استاندار ) رو بکنه که داره استان رو به قهقهرا میبره با این اوضاع انتصاب مدیرانش ...ایلام با این همه شخصیت فرهیخته و باسواد نباید مدیری واسه این خرابه داشته باشه ....
دوست ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
سلام
همه می دونن مدیرکل فعلی میراث از بدنه کارشناسی شروع کرده و جزو معدود مدیران کشوری است که فارق از جریانات سیاسی و جناحی کار کرده است
هر مدیرکلی در بدنه اداره دارای مخالفانیست که وجود مدیرکل در تضاد با منافع اونهاست مانند همین کامنت های که گذاشتن و هر کس که تجربه کار اداری داره خبر داره ازین ادبیات
پاسخ ها
oooooo
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
اتفاقا یکی از کارهای خوبی که میشه در رابطه با انتصاب ایشاب گفت همین است که از بدنه و کارشناسان خود سازمان هستش . ولی متاسفانه جدا از اینکه به نظر بنده شخص شنبه زاده انسانی سالم و پاکدست و شریف هستش مدیر خوبی نیستند قدرت مانور و عملکرد خوبی نداشتن در مقابل اکثر کارمندان مخصوصا معاونت گردشگری بی عرضه بازی نشون میدادن فقط اسم مدیر کل رو یدک میکشن و لاغیر .شما که حتما ایشون رو میشناسین از خیلی کارهاشون باخبرین .....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار