معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خبر داد:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: پیشگیری از شیوع بیماری و نظارت بر مسائل بهداشتی موکب ها در مهران اولویت دانشگاه علوم پزشکی استان است.
کد خبر: ۶۶۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 14 October 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ راضی ناصری فر اظهار داشت: نظارت بر مواکب و مدیریت تهدیدات و حوادث پیش رو را از مهمترین چالش های سلامت استان در ایام اربعین است.

وی گفت: از بین این تهدیدات، بیماری های منتقله از طریق آب و غذا بسیار حائز اهمیت است.

 ناصری فر افزود: وضعیت بهداشتی در کشور عراق مطابق انتظارات و مطلوب زائران نخواهد بود لذا باید با رعاتی نکات بهداشتی به سلامت خود اهمیت دهند.

وی بیان کرد: نگرانی بابت شیوع بیماریهای روده ای یک معضل مورد انتظار در این تجمع بزرگ است و عدم  استفاده مواد غذایی و آب آشامیدنی بهداشتی باعث ایجاد بیماریهای روده ای، از جمله وبا، تب زرد، تب خونریزی دهنده و...می شود بنابراین باید نظارت کامل بر روی مواد غذایی و آب مصرفی مردم در این ایام داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: باید مراقبت به صورت سندرمیک در استان صورت گیرد یعنی قبل از شروع و شیوع بیماری، آن را شناسایی شود و جداسازی فرد بیمار انجام و درمان مرتبط بلافاصله آغاز شود.

 وی تصریح کرد: قبل از طغیان بیماری های مربوط به آب و غذا باید رستوران ها و موکب ها کاملاً از لحاظ بهداشتی بررسی شوند و در همین راستا مسائل مرتبط با بیماریهای مربوط به آب و غذا در کارگروه های سلامت شهرستان ها مطرح شود و همچنین، کارگاه‌های آموزشی برای پرسنل دستگاه ها در ارتباط با این بیماری ها برگزار شود  تا راحت‌تر و سریع‌تر موارد پرخطر شناسایی شده و اقدامات لازم صورت گیرد./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار