مدیرکل میراث فرهنگی ایلام:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از راه اندازی دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته در استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۶۶۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 15 October 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در راستای معرفی تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی دبیرخانه شهرملی گلیم در استان راه اندازی می شود.

وی اظهار کرد: هدف از راه اندازی دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته جهت انجام فعالیت های پژوهشی ، تهیه پلان های مدیریتی و برنامه ریزی به جهت حرکت به سمت جهانی شدن شهر ایلام به عنوان گلیم نقش برجسته است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان از دیگر اهداف این دبیرخانه به تقویت همکاری بین المللی میان شهرهایی که خلاق شناخته شده اند،عامل راهبردی در راستای توسعه پایدار آنها و بهبود دسترسی ومشارکت در زندگی فرهنگی و برخورد از کالاهای فرهنگی وخدمات و همچنین خلاقیت در برنامه ها و توسعه راهبردی محلی و ملی اشاره کرد.

شنبه زاده تاکید کرد: انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق صنایع دستی استان و همچنین معرفی بیشتر این صنعت در سطح ملی و جهانی دارد.

وی ادامه داد: این محصول هولوگرام سوغات ملی دریافت کرده و به عنوان سوغات و برند اختصاصی ایلام به عنوان استان ابداع کننده گلیم نقش برجسته ثبت شده است و هفت هزار و ۶۰۰ صنعتگر در ۳۳ رشته صنایع دستی استان ایلام در بیش از ۱۰۰ کارگاه فعال به صورت رسمی فعالیت می کنند که بیش از نیمی از آنها در بخش تولید گلیم نقش برجسته فعال هستند./ح

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار