به دنبال انتشار این دغدغه در قالب تحلیل ،فردی که خود را مشاور رسانه ای جناب آقای نماینده معرفی نمودند ،مدعی ارسال جوابیه به این مطلب شده اند . جوابیه ای که هرگز به این رسانه ارسال نشد و این رسانه هم هرگز جوابیه ای را منتشر نکرد.
کد خبر: ۶۶۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 16 October 2018

تابناک ایلام ::در جریان سفر آقای استاندار وهمراهانش به بخش هلیلان ،جناب آقای دکتر سلام امینی در جمع مردم هلیلان به ایراد سخن پرداخت ،یکی از شهروندان هلیلانی با ابراز گلایه از نماینده مردم ،موضوع عدم تحقق وعده ار تقاء این بخش به شهرستان را یاد آور شد و جناب آقای امینی هم در پاسخ اینچنین گرفتند که " در صداقت من شکی نیست ،من به کسی قولی نداده ونمی دهم"

همین مساله باعث شد تا سایت تابناک در مطلبی تحت عنوان " در صداقت من شکی نیست ،من به کسی وعده نداده ونمی دهم" به تحلیل این موضوع پرداخته و نه تنها ایشان بلکه سایر نمایندگان را به یاد آوری وعده وعیدهای دوران تبلیغات انتخابات فرا بخواند.

همگی می دانیم که وظیفه نماینده چیست و بر اساس تفکیک قوا ،نماینده قانونگذار است و بر امور وعمکرد سایر قوا نظارت می کند . این راهم می دانیم که در استان ایلام این وظایف کاملا جابجا شده است و  کاندیداها دانسته ویا ندانسته به اموری ورود می کنند که اصلا در حیطه وظایف آنهانبوده و در زمره وظایف دستگاههای اجرایی است . مردم هم برهمین اصل سطح مطالبات وتوقعاتشان را از نماینده بالا برده و از استخدام گرفته تا جابجایی و پرداخت وام و آزادی زندانی را از نماینده مطالبه می کنند.

شاید اگر مردم ما به وظایف واقعی نمایندگی آگاهی یافته وکاندیداها هم  بر پایه توانمندی علمی وتجربی خود مبادرت به جلب اعتماد مردم بنمایند ،آسیب بزرگ نارضایتی مردم از نمایندگانشان در ادوار مختلف و همچنین مقوله نماینده یک بار مصرف در ایلام را شاهد نبودیم .بلکه همانند سایر استانها با انتخاب نمایندگان با تجربه سری در بین سرها میا فتیم.

به دنبال انتشار این دغدغه در قالب مطلبی تحلیلی از سوی این رسانه ،فردی که خود را مشاور رسانه ای جناب آقای نماینده معرفی نمودند ،از طریق تماس تلفنی مدعی ارسال جوابیه به این مطلب شده اند . جوابیه ای که هرگز به این رسانه ارسال نشد و این رسانه هم هرگز جوابیه ای را منتشر نکرد.

حال ایشان با طرح یک ادعای خلاف حقیقت ،آسمان ریسمان نموده وبا تنظیم یک خبر وجوابیه وانتشار آن در کانال اطلاع رسانی جناب آقای دکتر امینی،هم خبر تنظیم نموده وهم خود پاسخ ان را داده اند و بر پایه یک امر غیر واقع ،مبادرت به یکه تازی مجازی نموده اند .

اگر این فرد بزرگوار واقعا به الفبای رسانه آشنایی دارند ،باید بدانند براساس ماده 23 قانون مطبوعات جوابیه از سوی روابط عمومی دستگاه یا شخص مخاطب به صورت مکتوب یا ایمیل به رسانه ارسال می شود دراین صورت رسانه موظف است طبق قانون ،جوابیه را در همان ستون وبه همان اندازه منتشر نموده والبته رسانه هم می تواند به جوابیه ارسالی پاسخ دهد.

این در حالیست که مشاور رسانه ای جناب آقای نماینده فقط به یک تلفن بسنده نموده وهیچ گونه جوابیه ای را نه به صورت مکتوب ونه بصورت ایمیل به این رسانه رسانه ارسال نکرده است،اما انتظار دارند که رسانه جوابیه هم منتشر نماید!

لذا ضمن توصیه به مشاور محترم رسانه ای جناب آقای نماینده به مطالعه بیشتر قانون مطبوعات وافزایش معلومات رسانه ایشان ،بهتر است بمنظور پیشگیری از قضاوت عجولانه و عدم تفسیر به رای از تحلیلهای رسانه ای ،نسبت به بررسی تمامی وعده ها و مکاتبات صورت گرفته از سوی نماینده محترم با دستگاههای اجرایی و وزارتخانه ها که بعنوان دست پخت آقای مشاور در افزایش طرح توقعات مردمی، مبادرت نمایند.

بدیهی است این رسانه خود را ملزم به حفظ شان وجایگاه دکتر سلام امینی نماینده محترم مردم شریف استان دانسته و ایشان از جایگاه واحترام خاصی نزد مجموعه تابناک ایلام برخوردارند و حفظ شان وجایگاه ایشان با تحلیل های خبری و انتقادات صورت گرفته هرگز منافات نخواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرزند ایلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
نمایندگی مردم در استان ایلام بیشتر از این که آقایان نماینده در فکر دفاع از مظلومیت و حقوق مردم حوزه انتخابی خود باشند در فکر لابی گری عزل و نصب های غیر تخصصی ، استخدام لیدر ها و اقوام و اقربای خود هستند و تمام هم و غم خود را به استفاده ی حداکثری از فرصت پیش رو می بینند. اقایان چه قول ها و چه بهار های بی گلی که نمی کارند چه بهشت هایی که وعده نمی دهند اما افسوس و صد افسوس . من بعنوان یک ایلامی از آقایان نماینده خواهش می کنم در ادارات دخالت نکنید دخالت نکنید. افراد بی سواد و ناتوان را کمتر به بدنه دولت قالب نمایید . شماهای نماینده ،در اداره تمام امور کشور دخالت می کنید و افراد ناتوان را قالب می کنید به بدنه دستگاههای اداری و به علت ضعف عملکردی همان افراد، وزرایشان را استیضاح می کنید. باید فکری به حال این دخالت بشود چه کسی بر رفتار نمایندگان نظارت می کند کدام مدیر کل با جربزه سراغ دارید که در مقابل تمایلات و خواسته های نابجای این عزیزان به ایستد . اگر به دلسوزی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقاد دارید، اگر واقعاً به فکر مردم رنجور این مرزو بوم هستید اگر به اصل شایسته سالاری اعتقاد دارید و اگر به هزار اگر ناگفته دیگر اعتقاد دارید شمارا سوگند می دهم در عزل و نصب مدیران دخالت نکنید. ما کارمندان دستگاههای دولتی از دخالت های شما به درجه ای از تنفر رسیده ایم که گوش شنیدن نام و کلمه نماینده را نداریم .
پیروز باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار