این مراسم در حالی با سخنان دکتر ناصری فر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد که صندلی ریاست دانشگاه علوم پزشکی برخلاف سنتهای گذشته خالی بود، عمده حواشی این مراسم سخنان سرپرست اسبق شبکه بهداشت بود که در نوع خود جای تامل داشت.
کد خبر: ۶۶۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 16 October 2018

تابناک ایلام بهروز مردانی ::روز دوشنبه ۲۳ مهر کانون پرورش فکری نرجس میزبان اهالی بهداشت و درمان بود تا مراسم تودیع و معارفه سرپرستان جدید و قدیم شبکه بهداشت آبدانان انجام گیرد .

این مراسم در حالی با سخنان دکتر ناصری فر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد که صندلی ریاست دانشگاه علوم پزشکی برخلاف سنتهای گذشته خالی بود، عمده حواشی این مراسم سخنان سرپرست اسبق شبکه بهداشت بود که در نوع خود جای تامل داشت.
دکترنصرت الله علیزاده که از پزشکان متعهد،متدین،پاک دست و دارای صراحت لهجه و در عین حال سادگی درمنش وخوی مردمداری از ازخصلتهای ارزشمند او میباشد سخنان خود را با خوش آمدگویی به مدعوین آغاز و به اقدامات انجام شده دردوران تصدی خویش اشاره کرد.

وی گفت طی مدت حضورم ، موضوعات گسترده ای درحوزه بهداشت و درمان دنبال که میتوان به کلنگ زنی و افتتاح خانه های بهداشت- تامین زمین برای ساخت پایگاهای محلات و نیز پروژه های مهم دیگری که می توان گفت این خدمات درچهاردهه انقلاب اسلامی در حوزه عمران ،بهداشت و سلامت بی نظیر می باشند .

مدیرسابق شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آبدانان اضافه کرد اهتمام در رسیدگی فوری به حقوق شهروندی و توجه جدی به حقوق پرسنلی رسمی وشرکتی ،ماندگاری پزشکان ، بهورزان و بخصوص نیروهای محیطی مرتبط و نیز تلاش شبانه روزی برای افزایش ماندگاری پزشکان ،بخصوص پزشکان متخصص و میهمان علارغم قطع ارتباط با بیمارستان از مهمترین اقداماتی است که باهمکاری همه کارکنان انجام شده است.

وی تصریح کرد: تفویض اختیار به مسئولین مراکز و توسعه مدیریت و همچنین همکاری بین بخشی خوب و اثربخش با مدیران و ادارات شهرستان از اعم برنامه های کاریم بودکه منجربه تعامل متقابل مردم باشبکه گردید.

دکتر نصرت اله علیزاده در بخش دیگری از سخنانش به نحوه استعفایش اشاره و اظهار داشت: استعفای بنده در اوج تلاش و فعالیتهای کاری اتفاق افتاد و در حقیقت اعتراض به عملکرد ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایلام بود.

وی ادامه داد با تغییر ریاست دانشگاه انتظار تحولات و اقدامات عملی سازنده داشتیم اما رویکرد دانشگاه در شهرستانها در عمل همان رویه قبلی بود و مشکلات نه تنها مرتفع نشد بلکه بیشترنیزشد وجالب است بدانیدکه شبکه بهداشت و درمان آبدانان قریب به ۷ ماه نیز از جانب دانشگاه تحریم بود.

این مسئول سابق شبکه بهداشت و درمان به این مسئله اشاره کرد :درست است که اولویت مدیریت دانشگاه ،سلامت حامعه است اما در عمل تحت تاثیر نماینده مجلس و لابیگریهای رابطه ایست و لابیگری و مهره چینی جایگاهی در حوزه سلامت جامعه نداشته و موجب خدشه دار شدن علم پزشکی خواهد شد.

علیزاده با ابراز تاسف نسبت به اتفاقات تغییر ریاست بیمارستان پرداخت و گفت مدیریت ارشد دانشگاه نباید متناقض و سیاست یک بام و دو هوا داشته باشد، در انتصاب رییس قبلی بیمارستان که با دخالت خانواده نماینده انجام و در جریان تغییر ریاست جدید بدون هماهنگی مدیریت شبکه صورت پذیرفت که هر دو مغایر قانون می باشد.

این در حالی است که براساس دستورالعمل وزارت بهداشت ریاست بیمارستان در واقع معاون شبکه محسوب و مسئولیت اتفاقات ناگوار متوجه مدیریت شبکه می باشد(کف حضار) لکن بنا به دلایل نا معلوم هیچ گونه ارتباط کاری با بیمارستان نداشته و وجود رانتها و دستهای پشت پرده حتی مانع دسترسی به مدیریت ارشد حوزه سلامت شده بود.

این پزشک عمومی در خاتمه از فرماندار،امام جمعه و سایر مسئولینی که در راستای شکوفایی بهداشت و درمان شهرستان قدم برداشته اند تقدیر و تشکر و بیان داشت من باخواست خود از این سمت کناره نگرفته ام بلکه زمینه استعفایم رامهیا کردن و عمده ترین دلیل استعفایم کم توجهی و عدم اهتمام مسئولین دانشگاه علوم پزشکی ایلام به مطالبات سلامت شهرستان آبدانان بود لذا ماندنم درسمت مدیریت شبکه بهداشت درمان با این وضعیت باعث به خطرافتادن سلامت مردم میشد.

وی تاکید کرد: لابیگری ومهره چینی سیاسی جایی در حریم مقدس علم پزشکی ندارد.

علیزاده درادامه تصریح کرد:من برای تامین وتوسعه سلامت مردم جانم راهم تقدیم میکنم وبعنوان یک پزشک،بیشتر و بهتر پیگیرم مطالبات مردم خواهم بود.

در ادامه سرپرست جدید شبکه بهداشت آبدانان طی سخنانی کوتاه ضمن قدر دانی از زحمات ریاست قبلی بیان داشت حوزه سلامت دارای مشکلات متعددی است که عمده ترین آنها مسائل مالی است دکتر نیکونهاد لازمه فائق آمدن بر مشکلات را همدلی و مشارکت جمعی دانست و گفت صحبتهای تخصصی تر را میزاریم برای جلسه ای که در ساختمان شبکه بهداشت انجام میگیرد. در پایان از زحمات دکتر علیزاده تقدیر و دکتر نیکونهاد معرفی گردید

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مرتضی عباسی
|
France
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
باسلام و احترام؛ با وجود رییس کل دانشگاه علوم پزشکی استانی مثل این همتی ؛ امیدی به رونق خدمات بهداشتی-پزشکی نیست. صحت این مورد در انتقاد ارباب رجوع در کانال های خبری شهرستان قابل تایید است. باتشکر و تجدید احترام
احمد
|
United States
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
درود بر شرف دکتر علیزادە و کسانی کە دلشان وعملشان همراە مردم است،،،،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار