اما در حقیقت آنچه را که ما بعنوان یک شهروند و نماینده افکار عمومی شاهدیم ،اجرای همزمان این طرحها در خیابان طالقانی ،سمندری و چهارراه رسالت ،بار ترافیکی حجیمی را به شهر تحمیل نموده که تبعات آن به صورت افزایش بار روانی به شهروندان رانندگان و مامورین راهور و مهمتر از همه پرخاش و حتی درگیری مردم با ماموران پلیس راهور نمود یافته است .
کد خبر: ۶۷۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 21 October 2018

تابناک ایلام ::شهر ایلام با مشکلات فراوانی دست وپنجه نرم می کند،وضعیت نادرست مبلمان شهر ،کوچه وخیابانهای باریک و کم ظرفیت ،تراکم مراکز خرید و پزشکان در مرکز شهر ،معابر وپیاده روهای کم ظرفیتی که قربانی توسعه خیابانها شدند ،نبود پارکینگ در نقاط مختلف شهر خصوصا کانون اصلی تمرکز مراکز خریدو پزشکی ،و بار ترافیکی پر حجم موجود در نقاط مختلف شهر ،همه وهمه پرده از عدم دوراندیشی کسانی بر می دارد که هرگز به فکر توسعه ورشد شهر وافزایش خودروها نبودند.

آرزوی همه ما ایلامی ها داشتن شهری توسعه یافته بر پایه مدلهای روز ،با چشم اندازهای زیبا ودر یک کلام حداقل در تراز یک مرکز استان است ،سالهاست شوراها و شهردارهایی آمده اند ورفته اند ،بسیاری از آنان به جای تمرکز بر رفع مشکلات شهری نظیر ؛احداث پارکینگ و توسعه زیر ساختهای شهری ،به حاشیه رفته و برخی نیز طرح های مقطعی را اجرایی نمودند که در عمل هیچ دردی از دردهای بی شمار این شهر را درمان نکرد.

این روز ها اگر گذرتان به درون شهر افتاده باشد که قطعا افتاده است ،دو موضوع نظرتان را جلب خواهد کرد؛اول خیابانها ومیادینی که به واسطه عمران و مرمت زیر ساختها تخریب ومسدود شده اند ،دوم وضعیت کلافه کننده ترافیک در سطح خیابانهای اصلی و فرعی وحتی گسترش آن به کوچه پس کوچه هاست .

شهردار جوان وتحصیل کرده شهر تمام تلاش وتجربه کاری خود را متمرکز نموده است تا با تبدیل شهر ایلام به یک کارگاه سازندگی به یکباره چهره شهر را دگر گون کند ،قلب میادین وچهار راهها را شکافته ،خیابانهای اصلی مرکز شهر را زیر ورو نموده و حجم وسیعی از ماشین آلات کارگاهی وراهسازی را در این مکانها مستقر نموده واین موضوع به عاملی برای افزایش بار ترافیکی شهر تبدیل شده است.

در مصاحبه مردادماه تابناک ایلام تبعات ترافیکی آغاز همزمان طرح های عمرانی در شهر را  به ایشان یاد آور شدیم و در پاسخ عنوان داشتند ؛تحمل شش ماه سختی توسط شهروندان بهتر از این است که هر ساله این سختی ها به آنان تحمیل شود " به این معنا که در این شش ماه تمامی طرحها به سرانجام خواهند رسید!البته اگر برسند!

اما در حقیقت آنچه را که ما بعنوان یک شهروند و نماینده افکار عمومی شاهدیم ،اجرای همزمان این طرحها در خیابان طالقانی ،سمندری و چهارراه رسالت ،بار ترافیکی حجیمی را به شهر تحمیل نموده که تبعات آن به صورت  افزایش بار روانی به شهروندان رانندگان و مامورین راهور و مهمتر از همه پرخاش و حتی درگیری مردم با ماموران پلیس راهور نمود یافته است .

بی شک طبق قانون ومقررات ؛برای اجرای هر طرح عمرانی و حتی کسب وکاری در هر نقطه شهر ،جلب نظر ماموران راهور از حیث ترافیکی ضرورت دارد ،چرا باید با وجود عدم صدور مجوز ترافیکی توسط پلیس راهور ایلام که به صورت تخصصی مشکلات ترافیکی ناشی از اجرای همزمان طرح ها را پیش بینی نموده اند ،بی توجه به نظر ترافیکی  پلیس راهور این طرحها اجرا شدند ؟!

هیچ کس منکر تلاشها و زحمات شهردار نیست ،برخورداری از شهری مدرن ،زیبا و پیشرفته آرزوی هر شهروند ایلامیست ،اما شهردار محترم هم باید با ملحوظ دانستن فرهنگ مردم شهر ،آستانه تحمل آنان و آثار روانی ناشی از گسترش ترافیک به کوچه پس کوچه های شهر که به شکل درگیری و حتی کتک کاری مامورین زحمکتش راهور خود رانشان داده ،به اجرا طرح های عمرانی شهر، آن هم به صورت زمانبندی شده مبادرت می نمود.

برگشت خوردن اعتبارات ویا دعوت مردم به تحمل وبردباری شش ماهه  اصلا نمی تواند مبنایی منطقی برای توجیه وضعیت اسف بار ترافیکی شهر قرار گیرد ،قرارنیست به بهانه اینکه شهرمان باید آباد شود ،بخش اعظمی از کارهای مهم واثر گذار در جان ومال مرم نظیر؛خط کشی معابر و مقابل مدارس فراموش وروشنایی معابر مهمی مثل کنار گذر شمالی به دست فراموشی سپرده شود !مگر غیر ازاین است که همین مشکل روشنایی ، دو هفته پیش جان دختر سیزده ساله ای را گرفت ؟! چه کسی باید پاسخگوی دردو رنج های خانواده داغدار این دختر باشد ؟! جان انسانها که از سر راه نیامده است !

راستی شهردار محترم ویا هر مرجع دیگری که باعث نادیده انگاشتن نظر ترافیکی راهور در اجرای طرح ها شده  ،به دستگاه قضایی هم  سری زده اند که از  تعداد پرونده های متشکله ناشی از درگیری ویا کتک کاری مامورین راهور توسط رانندگان پرخاشگر کسب اطلاع نمایند ؟! 

راستی شهردار محترم به این اندیشیده اند که پس از اجرای پیاده رو طالقانی ،مردم باید کجای شهر خودروهایشان را پارک کنند تا با خیال راحت  در کنار نرم کردن رگ پایشان ،نیاز روزمره اشان را تامین و یا برای درمان به پزشکان تمرکز یافته در وسط شهر مراجعه کنند؟!

کاش شهردار محترم و پرکار شهرمان،مدیران عمرانی استانداری و.. اول فکری به حال تامین پارکینگ بعنوان یکی از مهمترین نیازها و ابزار کاهش ترافیک شهر می کردند، سپس اجرای طرحهای زیبا سازی وتغییر مبلمان وپیاده روسازی رادر دستور کار قرار می دادند .اگر امروز فکری به حال شهر ،ترافیک و پارکینگ نشود ،راهی به جز اینکه مردم سویچ خودروهایشان رابه شهرداری تحویل نمایند باقی نخواهد ماند !

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
درود، کاملا بجا...
شهردار واقعا کار میکنند ولی ظاهرا خیلی عجله دارند ، و این مشکلات زیادی برای شهروتدان ایجاد میکند.
وبعد اگر خ طالقانی واقعا پیاده راه بدون تردد خودرو عمومی باشد ، با نبود پارکینگ طبقاتی و نبود مسیر جایگزین ، مشکلات ترافیکی خیلی خیلی بیشتر میشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار