مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: 23 میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده ابرازی در دوره سه ماهه نخست سال جاری در این استان وصول شده است.
کد خبر: ۶۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 27 July 2015
به گزارش تابناک ایلام ،غلامرضا امیدی گفت: بر اساس قانون، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده حداکثر 15 روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.

وی افزود: مودیان مالیات بر ارزش افزوده برای تسلیم اظهارنامه های سه ماهه اول امسال خود فقط تا 15 تیرماه گذشته فرصت داشتند.

امیدی تاکید کرد: در این مدت دو هزار و 40 فقره اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده با 33 میلیارد و 600 میلیون ریال مالیات خود اظهاری از سوی مودیان نظام مالیات در این استان تسلیم این اداره شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر خوداظهاری مودیان مالیاتی، پرونده آنان بر اساس مستندات و مدارک موجود نیز بررسی خواهد شد، گفت: پس از رسیدگی به پرونده ها و تعیین مبلغ دقیق مالیات، مودیان باید مابقی مالیات خود را نیز پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام یادآور شد: سال گذشته در مجموع چهار دوره بهار، تابستان، پاییز و زمستان، 300 میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده وصول شد که 26 درصد کل درآمد مالیاتی استان ایلام را شامل می شد.

امیدی با بیان اینکه 90 درصد پیش بینی درآمد مالیات بر ارزش افزوده استان در سال گذشته محقق شد، افزود: مودیان مالیات بر ارزش افزوده ای که اظهارنامه و اسناد و مدارک خود را تسلیم نکنند، مشمول جرایم سنگین تا سه برابر اصل مالیات می شوند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون تنها چند گروه از مشاغل از جمله پیمانکاران، مشاوران املاک، رستوران ها، طلافروشان، شرکت های کامپیوتری، فروشندگان آهن آلات و غیره مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند و دیگر مشاغل حق اضافه کردن مالیات بر ارزش افزوده به قیمت اجناس خود را ندارند.

وی خاطر نشان کرد: این گروه از مشاغل نیز باید در سامانه ثبت نام کرده و گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده دریافت کنند تا بتوانند بعنوان مودی مالیات بر ارزش افزوده شناخته شوند.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام گفت: کالاهای اساسی در سبد خانوار مردم همچون آرد، نان، گوشت، برنج، روغن، شکر، پنیر و شیر از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

امیدی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده بعنوان مالیات مصرف از مصرف کنندگان نهایی دریافت می شود، افزود: مودیان مالیات بر ارزش افزوده، 9 درصد به قیمت اجناس خود افزوده و سپس آن را به صورت مالیات به دولت پرداخت می کنند.

وی اضافه کرد: تامین درآمدهای پایدار و سالم برای دولت و شهرداری ها، ایجاد شفافیت اقتصادی، کاهش بار مالیات از تولید و درآمد و انتقال آن به سمت مالیات بر مصرف و حذف مالیات مضاعف از مهمترین اهداف اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در کشور است.

سال گذشته یک هزار و 150 میلیارد ریال درآمد مالیاتی در استان ایلام وصول شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار