معاون محیط‌زیست ایلام عدم هماهنگی بین بخش خصوصی و دولتی، نبود اعتبار لازم و عدم اهتمام جدی برای محقق کردن اهداف را از مهم‌ترین موانع بر سر راه مدیریت پسماند‌ها در استان برشمرد.
کد خبر: ۶۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴ 27 July 2015

«غلام‌رضا ابدالی»  در مورد وضعیت پسماندهای ایلام اظهار کرد: برای مدیریت درست و دقیق پسماندهای استان، یک کارگروه با حضور همه دستگاه‌های مربوطه تشکیل‌شده که به‌صورت مستمر و جدی این امور را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه پسماندها به دو دسته پسماندهای شهری (زباله‌های معمولی) و پسماند‌های عفونی (زباله‌های بیمارستانی) تقسیم می‌شوند، افزود: برای مدیریت پسماندهای شهری مجوز لازم برای ایجاد واحد کمپوست به شهرداری داده‌ شده است، بنابراین زباله‌ها تفکیک و بازیافت می‌شوند و مقرر شده دانشگاه علوم پزشکی با همکاری بخش خصوص در «ششدار»، زباله‌های عفونی را بی‌خطر کنند و بعد نسبت به بازیافت آن‌ها اقدام شود.

ابدالی در ادامه به خطر پسماندهای نخاله‌های ساختمانی اشاره و تصریح کرد: با وجود اینکه سالانه هزاران تن نخاله ساختمانی تولید می‌شود، اگر مدیریت درستی در این حوزه صورت نگیرد، ضربه جبران‌ناپذیری بر محیط‌زیست، گیاهان و درختان بلوط استان وارد می‌شود.

معاون محیط‌زیست ایلام ادامه داد: برای ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در ایلام سایت جدیدی بعد از تونل «گراب» در کارگروه مدیریت پسماندهای استان در نظر گرفته‌ شده است.

وی با تأکید بر اینکه تجمع پسماندهای نخاله‌های ساختمانی معضلات جدی در پی دارد، خاطرنشان کرد: چاره کار نخاله‌های ساختمانی بازیافت است و الان دستگاه‌هایی وجود دارند که شن، ماسه، گچ و دیگر زباله‌های ساختمانی را از هم تفکیک و بازیافت می‌کنند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار