کد خبر: ۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷ 22 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل ازایرنا،دادستان عمومی و انقلاب ارومیه گفت: دستگاه قضا در دفاع از حقوق بیت المال، ذره ای تردید به خود راه نمی دهد و با تمام توان در راستای دفاع از حق مردم،آماده است.

مصطفی حبیبی در دیدار با مدیرکل و مسئولان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: باید با همکاری تمامی نهادها به ویژه اداره کل منابع طبیعی، زمینه دست اندازی به بیت المال در عرصه های ملی را کمتر کرده و جرات این کار از سودجویان بگیریم.

وی افزود: یکی از مهمترین راههای مقابله با سودجویی در عرصه های ملی، سرعت بیشتر مسئولان اداره کل منابع طبیعی در ارجاع پرونده ها به محاکم قضایی به ویژه در زمینه کاشت درخت در این عرصه هاست که می تواند در سرعت رسیدگی نیز تاثیرگذار باشد.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه ادامه داد: آموزش ضابطان از جمله دیگر مواردی است که باید رعایت شود و ما همکاری های لازم را در این خصوص انجام می دهیم.

رحمان وهاب زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه باذکراین نکته که دستگاه قضا در استان همکاری بسیار خوبی در راستای حفاظت از منابع طبیعی داشته است اضافه کرد: می توان با اجرای برنامه های فرهنگی در راستای کاهش وقوع جرم در حوزه تعدی به عرصه های ملی تلاش کرد ولی پس از وقوع جرم نیز، همراهی دستگاه قضا بسیار اثرگذار به نظر می رسد.

وهاب زاده یکی از مشکلات حوزه حراست از منابع طبیعی در آذربایجان غربی را وجود حجم دو و نیم برابری دام استان نسبت به مراتع موجود عنوان کرد و ادامه داد: در این خصوص نیز می توان با فرهنگسازی و برخورد با متخلفان از بروز مشکل برای عرصه های ملی جلوگیری کرد.

اسفندماه هر سال یادآور هفته منابع طبیعی است که در نیمه دوم این ماه گرامی داشته می شود.

امسال نیز هفته منابع طبیعی از پانزدهم اسفندماه آغاز و به مدت یک هفته برنامه های مختلف در این راستا با همراهی نهادهای مرتبط و مردم به اجرا در می آیند.

آذربایجان غربی یکی از استانهای غنی در حوزه منابع طبیعی به شمار می رود و دو میلیون و 700 هزار هکتار عرصه ملی دارد که افزون بر 101 هزار هکتار آن را جنگل ها تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار