معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: 90 درصد مبتلایان به ویروی ایذر بر اساس برنامه 90 - 90 - 90 تا پایان سال آینده شناسایی می شوند.
کد خبر: ۶۸۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 02 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر راضی ناصری فر با اشاره به بزرگداشت هفته اطلاع رسانی ایدز افزود: بیماری ایدز با تشخیص بموقع درمان و کنترل می شود و زندگی فرد به حالت عادی باز می گردد، بر اساس آخرین آمار، تا پایان سال 96 تعداد مبتلایان به ویروس ایدز 37 هزار و 650 نفر بوده است که 83 درصد را مردان و 17 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: 51 درصد مبتلایان در رده سنی 21 تا 35 سال قرار دارند و طبق بررسی‌های به عمل آمده، الگوی ابتلا در موارد جدید حاکی از آن است که ابتلا به ویروس ایدز از تزریق مواد مخدر با سرنگ آلوده، به سمت رابطه جنسی گرایش پیدا کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه عفونت اچ ای وی یک عفونت ویروسی همانند سایر بیماری های عفونی و قابل کنترل است، گفت: همه افراد می توانند برای آگاهی از سلامت خود تست اچ ای وی بدهند و به پرسنل بهداشتی مراجعه کنند.

ناصری فر تاکید کرد: یکی از اصول کار حوزه بهداشت در خصوص این بیماری بحث محرمانه بودن بیماری است که با وجود مراکز مشاوره بیماری های رفتاری، این مشکل حل شده و سبب اعتماد بیماران به حوزه بهداشت شده و افراد می توانند از خدمات رایگان در این زمینه بهره مند شوند.

ناصری فر با بیان اینکه هدف تعیین شده در خصوص کنترل این بیماری تا سال 2020 میلادی اجرای برنامه 90 - 90 - 90 است، گفت: هدف گذاری این برنامه به این معنی است که تا سال 98 بتوانیم 90 درصد افراد مبتلا به بیماری ایدز را شناسایی و 90 درصد آنها نیز تحت درمان قرار دهیم و در ادامه 90 درصد افراد تحت درمان قرار گرفته، درمان و مراقبت آنها ادامه یابد.

وی یادآور شد: در استان ایلام نیز همگام با سراسر کشور بزرگداشت هفته اطلاع رسانی ایدز از هشتم تا 14 آذر ماه جاری با شعار برای آگاهی از سلامتی خود، من هم آزمایش اچ آی وی می دهم، برگزار می شود.

ناصری فر برنامه های هفته اطلاع رسانی ایدز در ایلام را هشتم آبان پیشگیری از اچ آی وی در زنان، مادران و کودکان، نهم آذر ماه خبرنگاران، ورزشکاران و هنرمندان، 10 آذر سیاستگزاران و مسئولان، یازدهم دانشجویان و جوانان، دوازدهم افراد در معرض ابتلا، مبتلایان و خانواده های آنان ،کارکنان بهداشتی و درمانی، سیزدهم پژوهشگران، اندیشمندان و اساتید دانشگاه و چهاردهم نیز ‌روحانیون، طلاب و رهبران مذهبی اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تاکید کرد: شهروندان می توانند به آدرس سایت HIV-STI.IR مراجعه و پاسخ سوالات خود را دریافت کنند و بصورت حضوری یا تلفنی به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری محل زندگی خود تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت کنند./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار