رئيس دانشگاه علوم پزشكی همدان گفت: چهارمنطقه نابسامان حاشیه در همدان شناسایی شده و هم اکنون ۱۰ درصد جمعیت همدان در حاشیه شهرها سکونت دارند.
کد خبر: ۶۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 30 July 2015
رئيس دانشگاه علوم پزشكی همدان گفت: چهارمنطقه نابسامان حاشیه در همدان شناسایی شده و هم اکنون ۱۰ درصد جمعیت همدان در حاشیه شهرها سکونت دارند.

به گزارش مهر،حبیب الله موسوی بهار در مراسم راه اندازی مركز سلامت جامعه ولیعصر حصار علی آباد همدان بیان كرد: ساماندهی مناطق نابسامان شهر همدان آغاز شده و این ساماندهی تحت عنوان نظام سلامت در حال اجرا است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكی همدان گفت: در این طرح مناطقی كه جمعیت آنها قابل توجه است اما به آن ها توجه نشده را زیر پوشش بهداشت قرار داده ایم.

وی بیان كرد: چهارمنطقه نابسامان حاشیه ای در همدان شناسایی شده و هم اکنون ۱۰ درصد جمعیت همدان در حاشیه شهرها سکونت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی همدان افزود: به دلیل تراكم جمعیت در این مناطق باید توجه ویژه ای در حوزه بهداشت به آن ها صورت گیرد چراكه ۱۰درصد جمعیت شهر را شامل می شوند.

موسوی بهار عنوان كرد: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در مناطق نابسامان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اقدام به جذب نیرو كرده است.

وی گفت: در بسته طرح نظام سلامت مناطق نابسامان، شركت های تعاونی باید نیروهای تخصصی را جذب و كارگاه هایی برای آن ها برگزار كنند تا از این طریق پرسنل آموزش های لازم را در این زمینه كسب كنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی همدان با بیان اینكه آماده خدمت رسانی به مناطق نابسامان استان همدان هستیم و تاكنون در این مقوله موفق بوده ایم، گفت: باید نظام بهداشتی روز به روز بهتر از گذشته عمل كند و خود را ارتقا دهد.

موسوی بهار با بیان اینكه هزینه یك ریال برای بهداشت ذخیره وسیعی در درمان است، افزود: عده ای به سطح سلامت درجامعه منتقد بودند که به بهداشت سلامت توجه نمی شود اما باید به این حوزه به خصوص در مناطق محروم توجه وی‌ژه ای داشت.

وی با بیان اینكه موفق بودن این طرح نیازمند زمان است، گفت: اجرای موفق این طرح نیروی وسیعی می طلبد تا تغییر مناسبی در آن ایجاد شود کمااینکه این تغییر به سادگی به دست نمی آید.

رئیس مركز بهداشت شهرستان نیز عنوان كرد: مركز سلامت ولیعصر جمعیتی افزون بر ۳۰هزارنفر را تحت پوشش دارد.

بابک یوسفی با اشاره به اینكه ۱۰هزار نفر از این تعداد مربوط به منطقه اسلامشهر است، گفت: مساحت زمین این مرکز دو هزار و۴۰مترمربع است.

وی اظهار داشت: برای افتتاح مركز جامعه سلامت چهار نیروی مرتبط با همکاری بخش خصوصی جذب شدند تا آموزش لازم را برای پرسنل انجام دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار