معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: 2 هزار هکتار از اراضی دیم مستعد استان برای توسعه کشت گل محمدی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۶۹۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ 17 December 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالسلام پیری اظهار داشت: این اراضی در نقاط مستعد دیم شمال استان ایلام واقع شده که برای توسعه کشت گل محمدی مناسب هستند.

وی افزود: مناطق مستعد شناسایی شده استان ایلام برای کشت گل محمدی بیشتر است اما اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این مرحله گل کاری 2 هزار هکتار از اراضی را مد نظر دارد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام یادآور شد: در حال حاضر 45 هکتار از اراضی شهرستان های ایوان و ایلام به زیر کشت گل محمدی رفته است.

پیری با بیان اینکه نهال های مورد نیاز در داخل نهالستان های خود استان ایلام تولید می شود، گفت: این نهالستان ها در چهار شهرستان سیروان، چرداول، ایوان و ایلام قرار دارند.

وی یادآور شد: در این نهالستان ها 80 هزار اصله نهال گل محمدی متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان ایلام تهیه و تکثیر می شود.

معاون منابع طبیعی ایلام با بیان اینکه نهال ها به صورت مشارکتی با همکاری اقشار مختلف مردم کاشت و نگهداری می شود، اضافه کرد: نهال کاری مشارکتی با همراهی مردم عاملی موثر برای حفاظت از آب و خاک است.

شاین ذکر است ؛  یک میلیون و 700 هزار هکتار از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام را جنگل، مرتع و بیابان در برگرفته که شامل 424 هزار و 518 هکتار بیابان، 642 هزار هکتار جنگل و 790 هزار هکتار مرتع است.

شرایط اقلیمی مساعد استان ایلام را به رویشگاهی متنوع برای رشد و نمو انواع گیاهان زینتی، خوراکی، صنعتی و دارویی بومی و غیر بومی تبدیل کرده است که از جمله این گیاهان می توان به گل نرگس، آویشن، تره کوهی، پاغازه، پیچگ و ... اشاره کرد که در فصل رویش متقاضیان زیادی را به سوی خود فرامی خواند. /م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار