مدیر کل راه و شهرسازی ایلام
مدیر کل راه و شهرسازی ایلام تصریح کرد: با توجه به اهمیت مرز بین المللی مهران و تردد سالانه میلیون ها زائر از این مرز به عتبات عالیات در سفر اخیری که وزیر راه و شهرسازی در ایام اربعین به استان ایلام و پایانه مرزی مهران داشتند این موضوع مطرح شد که استان از سمت شمال و همچنین از سمت جنوب را به شبکه آزادراهی متصل کنیم.
کد خبر: ۶۹۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 22 December 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛علی اصغر کاظمی اظهار داشت:  استان ایلام با داشتن بیش از ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای سه  هزار و ۲۰۰ کیلومتر انواع راه شامل ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی و همچنین یک واحد فرودگاهی است.

وی عنوان کرد: در حوزه ساخت و نیز توسعه راه ها در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ پروژه در استان در دست اقدام است که شامل ۶۲ پروژه بزرگراهی راه اصلی و فرعی با اعتبار حدود پنج هزار میلیارد ریال و ۳۸ پروژه راه روستایی با مبلغ قرارداد یک هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: تمامی پروژه هایی که در دست اقدام است چه در بخش راه روستایی، راههای اصلی، شبکه بزرگراهی و بین شهری پروژه های مهمی هستند، از جمله این پروژه ها که در زمینه شبکه ارتباطی راه های بین شهری در قالب پروژه های ملی در استان تعریف شده، ۱۱ طرح ملی است.

کاظمی در جواب به این که آیا استان ایلام به آزاد راه های مهم خواهد  پیوست، تصریح کرد: با توجه به اهمیت مرز بین المللی مهران و تردد سالانه میلیون ها زائر از این مرز به عتبات عالیات در سفر اخیری که وزیر راه و شهرسازی در ایام اربعین به استان ایلام و پایانه مرزی مهران  داشتند این موضوع مطرح شد که استان از سمت شمال و همچنین از سمت جنوب را به شبکه آزادراهی متصل کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به موافقت وزیر راه و شهرسازی، مطالعات مقدماتی آن بلافاصله انجام شد و دو آزاد راه و دو پروژه آزادراهی تحت عنوان تهران- نجف و همچنین تهران- کربلا تعریف شد که آزاد راه تهران- نجف که به اسم آقا امیرالمومنین(ع) مزین شده ادامه آزاد راه خرم اباد- پل زال است که پل زال را به دهلران و مرز چیلات و در نهایت در کشور عراق به نجف اشرف متصل می کند.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام بیان داشت: این پروژه یکی از پروژه های مهم و استراتژیک برای کشور خواهد شد از آن نظر که استان ایلام و مرکز کشور از طریق بزرگراه های کشور عراق به کشورهای حاشیه خلیج فارس در جنوب و همچنین به کشور ترکیه و سوریه در شمال متصل خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین آزاد راه تهران- کربلا که ادامه آزاد راه کرمانشاه- حمیل است هم اکنون جزو پروژه های در دست اقدام وزارت راه و شهرسازی است و از حمیل تا خود مرز مهران به طول ۱۷۰ کیلومتر مطالعات مقدماتی آن انجام شده است.

وی تصریح کرد: پیرو صحبت هایی که با مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته این دو آزادراه که آزاد راه اول از پل زال تا مرز چیلات به طول ۱۴۵ کیلومتر و همچنین از حمیل تا مرز مهران به طول ۱۷۰ کیلومتر عملیاتی خواهد شد و از این طریق استان ایلام نیز به شبکه آزاد راهی کشور خواهد پیوست./ع

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار