مدیران مهران به جای همگرایی ،همفکری و تلاش برای اقتصادی سازی فرصتهای پیش رو ،بر مسایل حاشیه ای تمرکز نموده وبه جای تلاش برای بالفعل سازی ظرفیتهای بالقوه ومزیت های نسبی موجود ،به ساخت وصدور حاشیه ها روی آورده اند.
کد خبر: ۶۹۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶ 24 December 2018

تابناک ایلام::شهرستان مرزی مهران به لحاظ نقش وجایگاهی که در اقتصادو امنیت استان وحتی کشور به خود اختصاص داده  همواره مورد توجه قرار داشته است .تاکنون درباره این شهرستان مهم و جایگاه استراتژیک و ویژه ای که در دکترین اقتصادی وامنیتی استان وکشور دارد صحبت های فراوانی شده است .

موقعیت ویژه و استثنایی شهرستان مهران در دسترسی سریع و آسان به اماکن زیارتی کشور عراق، بازگشایی بازارچه مرزی و گمرک مهران، عبور مسیر ترانزیتی کالا از مرز مهران به عراق و از آنجا به دیگر کشورها و برخورداری از جاذبه های اکوتوریستی، تاریخی و نیز تمایل بیشتر دولت عراق به مراودات مرزی از این ناحیه نسبت به پایانه های دیگر، فرصت های ویژه ای را در زمینه ی گسترش صنعت گردشگری و توسعه پایدار اقتصادی را در اختیار این منطقه قرار داده است.

بستر ساز بهره مندی از این نقش ،ایجاد فضایی آرام وبدون از حاشیه در این شهرستان ومدیریت منابع درراستای توسعه استان وکشور است ،اما حقیقتا این مهم از سوی مسئولین محلی مورد غفلت قرار گرفته است.چرا که حاشیه سازی های مکرر سیاسی واجتماعی از سوی مسئولین شهرستان زمینه ساز مسایلی شده تا بر پایه آن همگرایی و تلاش برای استفاده بهینه از منابع وظرفیتهای متنوع آن تحت شعاع قرار گیرد.

مجموعه ظرفیتهای موجود دراین شهرستان ،ظرفیت مهم ،ملی ومذهبی اربعین کم فرصتی نیست تا بتوان با تکیه برآن از طریق جلب نظر مدیران ارشد کشوری زمینه توسعه ورشد  همه جانبه این شهرستان وهمچنین دیگر شهرستانهای استان را فراهم آورد .

اما این روزها و حتی در اوج برگزاری این کنگره بزرگ و درست زمانی که اقتصاد کشور بر اثر تحریم های بین المللی در معرض تهدیدات جدی قرار گرفته ومرزها و بازارچه های مرزی می توانندبه عنوان مفر وتکیه گاه مهمی برای دور زدن وکم اثر سازی تحریمها مورد استفاده قرار گیرند ،اما مدیران مهران به جای همگرایی ،همفکری و تلاش برای اقتصادی سازی فرصتهای پیش رو ،بر مسایل حاشیه ای تمرکز نموده وبه جای تلاش برای بالفعل سازی ظرفیتهای بالقوه ومزیت های نسبی موجود ،به ساخت وصدور حاشیه ها روی آورده اند.

از یک طرف شورا و شهردار ماههاست درگیر حاشیه های قومی وقبیله ای شده و انشقاق ایجاد شده بین اعضای شورا،بلا تکلیفی شهردار ، حمایت های فراقانونی فرماندار وقرار گرفتن دردام حاشیه های مضر به حال شهرندان ،عمران ،بهسازی ومرمت شهر و خدمات مستعد ومناسب در شان وجایگاه مهرانی ها را تحت شعاع قرار داده است.

از سوی درحالی اهمیت ونقش فرمانداری مهران در استان ،زمینه ساز عزم جدی برخی از مسئولین استان برای تبدیل آن به فرمانداری ویژه شده است ،اما به جای اینکه فرمانداری این شهرستان با بسیج امکانات و همگرایی با سیاسیون ومدیران همکار خویش ،بستر رابرای تحقق این مهم فراهم آورند،ساز لجاجت ،دودستگی دربین مدیران را کوک نموده به گونه ای که این فرماندار مهم ماههاست فاقد معاون مهم سیاسی وامنیتی است.

در جدیدترین اقدامی که امروز به ثبت رسانید با وجود ادعای سبقه اصلاح طلبی به دنبال پیاده سازی تز احمدی نژادیسم در شهرستان مهران ، یعنی عدم تحمل افکار وایده های مخالف ! زمینه حذف مدیران متخصص و موثر همچون معاون عمرانی خود را فراهم آورده است .

براساس جدیدترین خبرها از شهرستان مهران،معاون عمرانی فرماندار امروز از جایگاه خویش کناره گیری نمود تا فرمانداری دومین معاون تخصصی خود را نیز از دست دهد و بدینوسیله حاشیه سازی جدیدی با پرچمداری فرماندار این شهرستان مهم رقم بخورد .شنیده ها حاکیست در حالی فرماندار این شهرستان از معاون خویش خواسته تا در محل خدمت خود سکنی گزیند که ایشان باوجود ابلاغ های مکرر استاندار تاکنون دراین شهرستان مستقر نشده اند .

البته برخی اختلاف نظرها در خصوص شیوه تخصصی تخصیص اعتبارات عمرانی به بخش های مختلف این شهرستان در این کناره گیری بی تاثیر نبوده است.بدتر اینکه ایشان در نظردارند با حذف یک نیروی تخصصی،فردی با تحصیلات غیر مرتبط را دراین جایگاه قرار دهند.

هرچند سکونت مدیران در شهرستان یک خواسته معقول ومنطقی به نظر می رسد ،همچنین مدیر شهرستان حق دارد مدیران همسو با خویش را در مصادر مدیریتی به کاربگیرند ،به شرط اینکه این موضوع از سر لجاجت نبوده و اهداف توسعه ای را در پشت خود داشته باشند ،البته این نکته هم بایستی مدنظر قرار گیرد که" رطب خورد کی تواند منع رطب کند"!

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار