اولین همایش نکوداشت شاعر و عارف نامی، میرزای بختیاری با حضور مسئولان شهرستانی و استانی و اهالی فرهنگ و هنر شهرستان لالی برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 26 December 2018

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدی امام جمعه شهرستان لالی گفت: اشعار عرفانی میرزای بختیاری پلی محکم برای ارتباط با خدا و ائمه است.

وی اظهار داشت: میرزای بختیاری یکی ازنمونه‌های بارز وجود عرفای دلداده در بختیاری است که باکلام شعر، انسان‌های اطراف خود را به شناخت بیشتر پیرامون آفرینش مخلوقات و کائنات و پیروی ازخالق هستی تشویق می‌کرد.

در ادامه این مراسم بهرام جمالپور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی گفت: این همایش با هدف بزرگداشت شاعر و عارف نامی میرزا لطفعلی صیفوری آرپناهی (میرزای بختیاری) تخلص اغثنی و معرفی هر چه بهتر مفاخر به نسل جوان برگزار شد.

وی با بیان این که نسل جوانی که امروز آماج حملات فضای مجازی دشمن قرار دارد ادامه داد: بدون شک هر قوم و ملتی به مفاخر سرزمین خود افتخار می‌کند.

میرزا لطفعلی صیفوری آرپناهی مشهور به میرزای بختیاری شاعر، معلم، ستاره شناس و عارف بختیاری متولد ۱۳۰۵ هجری قمری که طی عمر ۹۹ ساله خود نه تنها معلم مکتب‌خانه در اکثر طوایف بختیاری بود بلکه آشنایی کامل به علوم اخترشناسی ومسلط به سرودن اشعارتغزلی، مسمط، چهارپاره، دوبیتی وترجیح بند بود.

در پایان این مراسم از خانواده و شاگردان آن شخصیت بزرگ تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به آنان اهدا شد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: همایش ، شاعر ، لالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار