رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه هر کشوری رسانه است، یادآور شد: یکی از وظایف ذاتی رسانه این است که از تاخر فرهنگی جلوگیری کند، اینکه فرهنگ استفاده از ابزار آلاتی که دستاورد دانش بشری است را قبل از رواج آن ایجاد کند.
کد خبر: ۶۹۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ 28 December 2018
اکبر اسدی گفت: یکی از وظایف ذاتی رسانه این است که از «تأخر فرهنگی» جلوگیری کند، اینکه فرهنگ استفاده از ابزار آلاتی که دستاورد دانش بشری است را قبل از رواج آن ایجاد کند.

به گزارش ایکنا، اسدی در دوره آموزشی خبرسازی و ارتقا دانش و سواد محیط زیستی که به همت جهاد دانشگاهی واحد همدان و اداره محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: خداوند انسان را به عنوان اشرف مخلوقات در مسیر رسیدن به تعالی در استفاده مفید از طبیعت مختار قرار داده است.

وی افزود: عقلانیت انسان که در راستای آرامش بشری باید استفاده شود متاسفانه تنها برای آسایش انسان در نظر گرفته می‌شود و مسئله آسایش به اولویت او تبدیل شده و نه تنها طبیعت بلکه خود را نیز از آرامش در راستای رسیدن به این آسایش محروم کرده است. امروزه انسان توازن طبیعت را با بهره گیری بیش از حد خود بهم ریخته است.

اسدی با بیان اینکه انسان به دنبال لذت بردن از طبیعت است، بیان کرد: اگر به سمت این لذت بردن بیش از حد از طبیعت پیش برویم عرصه برای خود انسان تنگ خواهد شد.

اسدی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد آیات قرآن کریم مربوط به محیط زیست و مسائل مربوط به محل زندگی انسان است، خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت محیطی که از آن استفاده می‌کنیم مخصوص آیندگان نیز هست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار