سایه بانهایی که هر کس به سلیقه خود و با هر وسیله ای بر پیشانی مغازه ها نهاده و بصورت ناموزون و ناهنجاری فضای خیابان را پوشیده بودند اینک پس از کش و قوسهای فراوان ،شورای پنجم با همکاری کسبه و مالکان مغازه ها در حال جمع آوری و برچیده شدن بساط آنها هستند.
کد خبر: ۶۹۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 01 January 2019

تابناک ایلام ::اگر بخواهیم یکی از کارهای مهم تاریخ شهرداری آبدانان را برشمریم بدون شک برداشتن سایه بان هایی هستند که سالهاست به شکل نازیبایی بر سیمای شهر سایه انداخته و چهره شهر را ناموجه جلوه داده بودند.

سایه بانهایی که هر کس به سلیقه خود و با هر وسیله ای بر پیشانی مغازه ها نهاده و بصورت ناموزون و ناهنجاری فضای خیابان را پوشیده بودند.اینک پس از کش قوسهای فراوان ،شورای پنجم با همکاری کسبه و مالکان مغازه ها در حال جمع آوری و برچیده شدن بساط آنها هستند.

این اقدام شهرداری با استقبال و مخالفتهایی روبرو بوده که عده ای با این توجیه که شرایط سخت اقتصادی و عدم رونق بازار در این برهه از سال توان ساختن سایه بان جدید را نداشته و نیز از طرفی عدم سایه بان موجب سلب آسایش در برابر باران و آفتاب سوزان خواهد شد، مخالفت خود را ابراز می دارند.

اما بسیاری از این اقدام استقبال می کنند و برداشتن سایه بانها را موجب دلباز و یکنواخت شدن خیابان می دانند.

رییس شورای شهر آبدانان در این رابطه میگوید سیاست شورای پنجم در همان اوان کار بر مبنای آشنایی شهروندان با قوانین و آیین نامه ها و نیز مسئولیتهای محوله بود. لذا به همین خاطر با چاپ کتابچه ، تراکت و تبلیغات فضای مجازی شهروندان را آگاه و در اجرای امور قراردادیم.

سید حرمت اله موسوی مقدم ادامه می دهد در راستای زیباسازی فضای محیطی شهر و حذف آلودگیهای بصری و بر اساس اصل اجرای ماده ۹۲ قانون شهرداریها یعنی نصب هر گونه سایه بان و تابلو اصناف باید با همکاری و هماهنگی شهرداری در قالب مقررات و ضوابط اخذ مجوز صورت پذیرد با هماهنگی مالکین مغازه ها و کسبه ،اقدام به حذف سایه بان های خیابان شهید مطهری کردیم.

وی اضافه می کند :شهرداری سایه بانها را برداشته لکن کسبه بایستی بر اساس الگو و با نظارت این نهاد آنها را بازسازی کنند.

این عضو شورا به برنامه های تدوین شده دیگر و عدم منابع کافی اشاره و می گوید شهری پویا و زنده است که شهروندان پای کار باشند. با توجه به منابع محدود شهرداری بدون مشارکت مردم نمی توان در پیشبرد اهداف موفق بود به همین خاطر از همه نخبگان و فرهیختگانی که در جای جای کشور مشغولند و دل در گرو زادگاه خویش دارند انتظار و استدعا داریم در عمران و آبادی شهر با قدمی یا قلمی یا درهمی شهرداری و شورا را یاری رسانند.
بهروز مردانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار