مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه سه طرح در حوزه جنگل‌کاری در حال اجراست اظهار کرد: طرح صیانت و توسعه جنگل در قالب اعتبارات ملی در ۵۰ هکتار توسعه یافته است.
کد خبر: ۶۹۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ 01 January 2019
اسفندیار خزائی از توزیع ۴۵۰ اصله نهال در طرح جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز استان همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش فارس، خزائی در خصوص طرح جنگلکاری توسعه فضای سبز استانی افزود: این طرح در قالب ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار نگهداری جنگل‌کاری سنواتی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: در طرح جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز استانی ۴۵۰ اصله نهال برای هفته منابع طبیعی آماده توزیع در بین مردم است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح دارای ۳۶۰ میلیون اعتبار است و طرح صیانت از جنگل نیز دارای ۳۰۰ میلیون تومان از ردیف ملی است.

خزائی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین‌بار طرح توسعه ملی جنگلکاری در تمام حوزه آبخیزداری استان در حال انجام است خاطرنشان کرد: در این طرح تعهد استان ۲۴۷ هکتار است که در پاییز امسال ۷۵ هکتار آن انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۱۷۵ هکتار باقی مانده این طرح با مشارکت مردم در هفته منابع طبیعی انجام می‌شود که برای انجام این طرح ۶۲ هزار اصله نهال خریداری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در خصوص اجرای طرح جنگلانه که با همکاری فعالان محیط زیست انجام می‌شود نیز بیان کرد: این طرح قرار است در مناطق مختلف استان شامل قلی‌آباد کبودراهنگ برگزار شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ تن از دوستدارن محیط زیست و اعضای سازمان مردم‌نهاد استان با حضور در منطقه حفاظت شده آلمابلاغ طرح جنگلانه را انجام دادند اضافه کرد: این افراد اقدام به کاشت گونه‌های مقاوم و بومی در حدود ۱۰ هکتار از اراضی ارتفاعات روستا‌های «اختاچی» و روستای «باباعلی» واقع در منطقه آلمابلاغ اسدآباد کردند.

خزایی حفظ خاک، زیبایی منظر و توسعه جنگل را از مزیت‌های اجرای طرح جنگلانه برشمرد و افزود: طرح جنگلانه یک طرح زیست‌محیطی غیردولتی است که از سال ۱۳۹۳ برای احیای رویشگاه‌های جنگلی آسیب دیده راه‌اندازی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار