معاون محیط‌ زیست ایلام گفت: درختان بلوط امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند مهربانی و یاری است.
کد خبر: ۷۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰ 02 August 2015

به گزارش تابناک ایلام،«غلام‌رضا ابدالی» در مورد پاکسازی جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی از زباله، اظهار کرد: حفظ جنگل‌ها و از همه مهمتر جنگل‌های بلوط نیازمند همکاری و دلسوزی همه شهروندان بوده و پاکسازی زباله‌ها از دامن طبیعت قطعاً تأثیر بسزایی در حفظ محیط دارد.

وی بابیان اینکه حفظ جنگل‌های ایلام نیازمند همکاری و دلسوزی همه شهروندان است، افزود: همه مردم باید در حفظ محیط‌زیست و نگهداری از جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی تلاش کنند

ابدالی ایجاد آگاهی افزایی و فرهنگ‌سازی درزمینهٔ حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: حفظ محیط‌زیست و عرصه‌های طبیعی به‌عنوان میراثی ارزشمند برای آیندگان ضروری است

معاون طبیعی محیط‌زیست ایلام با تأکید بر اینکه درختان بلوط باارزش‌ترین نوع درخت هستند و رشد آن‌ها زمان می‌برد، تصریح کرد: قطع درختان بلوط واقعاً جبران‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه در روایتی از پیامبر اسلام آمده است که «قطع شاخه درختان مانند قطع بال فرشتگان است»، تصریح کرد: درختان زنده‌ هستند و جان دارند و باید به آنها رحم کرد.

ابدالی ادامه داد: همه‌ی شهروندان از این موضوع‌ها اطلاع دارند اما متاسفانه نسبت به آن بی‌توجهی می‌کنند.

معاون طبیعی محیط‌زیست ایلام با تاکید اینکه محیط زیست متعلق به همه است، تصریح کرد: بلوط امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند یاری است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار