مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام ؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: پسماندهای عفونی مراکز عمده تولید بیمارستان ها باید از محل تولید، ابتدا بی خطرسازی و سپس سایر فرآیند انجام شود.
کد خبر: ۷۲۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴ 27 February 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید اسدالله هاشمی در جلسه کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان اظهار داشت: مطب های پزشکی می توانند با استفاده از یک مرکز بی خطر واحد در هر شهرستان، نسبت به بی خطرسازی و امحاء این زباله ها اقدام نمایند.

وی افزود: در حال حاضر پسماندهای عفونی مراکز عمده تولید زباله های عفونی توسط خودروهای غیراستاندارد به روش غیراصولی جمع آوری و به محل بی خطرسازی انتقال می یابند که این روش نامطلوب باعث به خطر افتادن بهداشت عمومی می گردد.

هاشمی ادامه داد: روش بی خطرسازی در محل امحاء توسط بخش خصوصی به صورت شیمیایی بوده که خود باعث ایجاد آلودگی ثانویه می شود که تغییر روش مذکور از سوی این اداره کل در حال پیگیری می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه حمل پسماندهای عفونی مراکز عمده از قبیل بیمارستان ها و مراکز آزمایشگاهی، این اداره کل اقدام قانونی را از طریق مراجع قضایی انجام خواهد داد.

هاشمی در ادامه گفت: تانکرهای حمل فراورده های نفتی در صورت واژگونی، از طریق کمیته بحران شهرستان حادثه نسبت به مدیریت آلودگی ایجاد شده اقدام خواهد شد.

در ادامه این جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان موضوع بهداشت و سلامت جامعه را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: در صورت ارائه گزارش تخلف از سوی ادارات متولی، دادگستری با قید فوریت و بدون هیچ گونه چشم پوشی برخورد قانونی خواهد کرد.

بخشنده افزود: بهداشت و محیط زیست سالم از مطالبات بحق شهروندان می باشد و دستگاه قضاء ازمحیط زیست به عنوان یکی از ارکان توسعه حفاظت و حمایت می کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار